İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM301
Ders İsmi: Stüdyo-V
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 8 7 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: ICM 202 - Stüdyo-IV
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Devrim Çimen

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu stüdyo sürecinde yapılacak çalışmalarda öğrencinin, iç mimarlığın yapısal, işlevsel, teknik, çevresel, temel unsurları, toplumsal yaşam ve bireysel gereksinimleri dikkate alarak kullanıcı profilleri tahayyüllerine dayalı senaryolar geliştirebilmesi, tasarım çözümleri üretebilmesi ve farklı boyutlarıyla iç mekân kalitesi tartışabilmesi hedeflenmektedir. Projeler sırasında iç mimarlığın; form, ölçek, oran-orantı, ışık, renk, doku, malzeme, detay, mobilya, tefriş konuları ile kavramsal, fiziksel ve psikolojik yönleri ağırlıklı olarak ele alınacaktır. Araştırma ve veriye dayalı analiz yöntemlerinin öneminin kavranması ile tasarım yaklaşımlarının tutarlı ve amaca yönelik oluşturulabilmesi beklenmektedir. Dersin temel hedefi; öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek özelliklere ve donanıma kavuşmasıdır. Bu ders aynı zamanda teorik disiplinlerde kazanılan mesleki bilgilerin uygulamaya dönük sentezinin yapıldığı, çevresel, mekânsal, işlevsel, yapısal ve estetik kararların mimari bir bütünlük içinde değerlendirildiği bir atölye çalışmasıdır. Araştırma ve yapma yolu ile öğrenme, fikirlerin sözel, görsel ve tasarım diliyle aktarabilme yetisine kavuşmak ve stüdyo çalışmalarına aktif katılım ders süresince esastır.
Dersin Hedefi: Dersin temel hedefi; öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek özelliklere ve donanıma kavuşmasıdır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek kuramsal donanımı kazanması hedeflenmektedir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu stüdyo sürecinde yapılacak çalışmalarda öğrencinin, iç mimarlığın yapısal, işlevsel, teknik, çevresel, temel unsurları, toplumsal yaşam ve bireysel gereksinimleri dikkate alarak kullanıcı profilleri tahayyüllerine dayalı senaryolar geliştirebilmesi, tasarım çözümleri üretebilmesi ve farklı boyutlarıyla iç mekân kalitesi tartışabilmesine yönelik becerilerin kazanımı hedeflenmektedir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Teorik disiplinlerde kazanılan mesleki bilgilerin uygulamaya dönük sentezinin yapılması yanı sıra çevresel, mekânsal, işlevsel, yapısal ve estetik kararların mimari bir bütünlük içinde değerlendirilmesi ve tüm bunların bağımsız çalışabilme ve inisiyatif alabilme becerilerinin geliştirilerek yapılması hedeflenmektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Yaz Stajı Değerlendirmesi ve Sunuş Dosyası Hazırlanması
2) Vaka Etüdü Çalışmaları ve Sunuş Dosyası Hazırlanması
3) Staj Özeti ve Vaka Etütleri Sunuşları Jürisi
4) Pasajlar ve Geçitler Araştırması ve Zihinsel Haritalama Çalışması
5) Beyoğlu'nun Pasajları ve Geçitleri Zihinsel Haritalama Grup Çalışması
6) Zihinsel Haritalama ve İlk Tasarım Fikirleri
7) Refik Saydam Altgeçidi: İlk Tasarım Eskizleri
8) Refik Saydam Altgeçidi: Ara Jüri
9) Refik Saydam Altgeçidi Dönüşümü: Tasarım Kritikleri
10) Refik Saydam Altgeçidi Dönüşümü: Tasarım Kritikleri
11) Refik Saydam Altgeçidi: Final Jürisi
12) Final Projesi Tanıtımı: Kolektif Küp
13) Kolektif Küp İlk Fikirler, Senaryolar ve Vaka Etütleri
14) Kolektif Küp Senaryo ve Vaka Etütleri Sunuşları
15) Kolektif Küp Tasarım Süreçleri
16) Final
Diğer Kaynaklar: Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture : form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.

Sylvia Leydecker, (2013). Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, Construction, Birkhäuser

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 176
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 176
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5