İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM202
Ders İsmi: Stüdyo-IV
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 8 7 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: ICM 201 - Stüdyo-III
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Tansel Korkmaz, Öğretim Görevlisi Gizem Sivri, Araştırma Görevlisi R. Reyna Erşan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı karakterli mekansal tasarım çözümleri üretebilmek adına öğrenciye gerekli bilişsel ve uygulama becerilerini kazandırmaktır. Grup projeleri ve bireysel çalışmalar yoluyla öğrenci hem kolaboratif hem de kişisel bir proje deneyimi elde eder. Kendi bedeninden ve doğayla ilişkisinden yola çıkan öğrenci, proje süresi boyunca mekansal kimlik, atmosfer, beden, oran, hareket, işlev ve yapısallık konularını irdeler ve bütün bu bağlamları birleştiren tasarımlar üretmeyi öğrenir.
Dersin Hedefi: Dersin hedefi öğrencinin kendisini kuramsal ve olgusal olarak geliştirmesine olanak sağlayarak mekansal bilgi üretimi için gerekli olan bağlamı anlama, okuma, irdeleme ve yaratıcı ifade araçlarıyla tasarımı temsil edebilme becerisi becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Verili bir mekanda/problem alanında mekansal analiz yaparken ışık, akustik, doku, beden, oran gibi kavramlarla envanter oluşturabilirler. Araştırma ve analiz süreçlerinin bir çıktısı olarak tasarım problemini tanımlama ve mekansal program oluşturma yetisi geliştirirler. Proje fikrini geliştirme aşamasında kavramsal çerçeve, malzeme ve strüktür alanlarında araştırma yetisi geliştirirler. Önerdikleri çeşitli kullanımların/işlevlerin mekana aktarımında boyutlandırma, ergonomi, evrensel tasarım kriterleri konularına hakimiyet ile bunları sorgulama ve yeniden üretme becerisi edinirler.
  2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Projede konu edilen yerin mekansal bilgisini üretmek için gereken belgeleme tekniklerini öğrenir ve analizler için yaratıcı yöntemler geliştirirler. Mekanın deneyimsel katmanlarını okuyabilme ve yaratıcı ifade araçlarıyla temsil edebilme becerisi edinirler.
  3) Projelerini teknik çizim kriterlerini ve grafik kaliteyi gözeterek, yaratıcı ifade biçimleri kullanarak mekan karakterini/atmosferini ifade edecek şekilde, iki boyutlu ve üç boyutlu temsil araçları ile sunarlar. Tasarımda bağlam ile bütünselliğe önem vererek yere dair özgün okumalar üretme ve bağlamdan ilham alma hassasiyeti geliştirir ve bu yolla projelerinde mekansal karakter inşa ederler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Proje 1- tanıdık/gündelik iç mekanın deneyimsel okuması
2) Proje 1- mekansal envanter
3) Proje 1- kendine ait bir alan’, tanıdık mekanın varoluşsal dönüşümü
4) Proje 1- mekan-beden ilişkisi
5) Proje 1- atmosfer ve malzeme ifadeleri
6) Proje 1- sunum, tartışma ve değerlendirme
7) Proje 2- alan gezisi
8) Proje 2- yeri okumak (grup çalışmaları)
9) Proje 2- grup çalışmaları: sunum,tartışma,değerlendirme
10) Proje 2- mekansal program oluşturma
11) Proje 2- örnek proje, kavramsal araştırma ve tartışmaları
12) Proje 2- ara jüri
13) Mesleki Gezi
14) Proje 2- atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri
15) Proje 2- atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri
16) Final Jüri
Diğer Kaynaklar: Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular, Juhani Pallasmaa, YEM Yayın, İstanbul, 2011.
Mimarın Soluğu: Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler, İhsan Bilgin, Metis, İstanbul, 2016.
Bana Ait Bir Yer: Hayallerin Mimarisi, Michael Pollan, Sinek Sekiz Yayınevi, İstanbul, 2015.
Modulor ve Le Corbusier'nin Kulübesi, Genco Berkin, YEM Yayın, İstanbul, 2021.
Az Yeterlidir: Mimarlık ve Asketizm Üzerine, Pier Vittorio Aureli, Lemis Yayın, İstanbul, 2015.
Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Peter Zumthor, Birkhäuser Architecture, 2006.
Thinking Architecture, Peter Zumthor, Birkhäuser Architecture, 2010.
Mekanın Poetikası, Gaston Bachelard, İthaki Yayınları, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100