|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Verili bir mekanda/problem alanında mekansal analiz yaparken ışık, akustik, doku, beden, oran gibi kavramlarla envanter oluşturabilirler.
Araştırma ve analiz süreçlerinin bir çıktısı olarak tasarım problemini tanımlama ve mekansal program oluşturma yetisi geliştirirler.
Proje fikrini geliştirme aşamasında kavramsal çerçeve, malzeme ve strüktür alanlarında araştırma yetisi geliştirirler.
Önerdikleri çeşitli kullanımların/işlevlerin mekana aktarımında boyutlandırma, ergonomi, evrensel tasarım kriterleri konularına hakimiyet ile bunları sorgulama ve yeniden üretme becerisi edinirler.
|
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
Projede konu edilen yerin mekansal bilgisini üretmek için gereken belgeleme tekniklerini öğrenir ve analizler için yaratıcı yöntemler geliştirirler.
Mekanın deneyimsel katmanlarını okuyabilme ve yaratıcı ifade araçlarıyla temsil edebilme becerisi edinirler.
|
3) Projelerini teknik çizim kriterlerini ve grafik kaliteyi gözeterek, yaratıcı ifade biçimleri kullanarak mekan karakterini/atmosferini ifade edecek şekilde, iki boyutlu ve üç boyutlu temsil araçları ile sunarlar.
Tasarımda bağlam ile bütünselliğe önem vererek yere dair özgün okumalar üretme ve bağlamdan ilham alma hassasiyeti geliştirir ve bu yolla projelerinde mekansal karakter inşa ederler.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Proje 1- tanıdık/gündelik iç mekanın deneyimsel
okuması |
2) |
Proje 1- mekansal envanter |
3) |
Proje 1- kendine ait bir alan’, tanıdık mekanın
varoluşsal dönüşümü
|
4) |
Proje 1- mekan-beden ilişkisi |
5) |
Proje 1- atmosfer ve malzeme ifadeleri |
6) |
Proje 1- sunum, tartışma ve değerlendirme |
7) |
Proje 2- alan gezisi
|
8) |
Proje 2- yeri okumak (grup çalışmaları)
|
9) |
Proje 2- grup çalışmaları: sunum,tartışma,değerlendirme |
10) |
Proje 2- mekansal program oluşturma |
11) |
Proje 2- örnek proje, kavramsal araştırma ve
tartışmaları |
12) |
Proje 2- ara jüri |
13) |
Mesleki Gezi
|
14) |
Proje 2- atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri
|
15) |
Proje 2- atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri
|
16) |
Final Jüri |
Diğer Kaynaklar: |
Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular, Juhani Pallasmaa, YEM Yayın, İstanbul, 2011.
Mimarın Soluğu: Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler, İhsan Bilgin, Metis, İstanbul, 2016.
Bana Ait Bir Yer: Hayallerin Mimarisi, Michael Pollan, Sinek Sekiz Yayınevi, İstanbul, 2015.
Modulor ve Le Corbusier'nin Kulübesi, Genco Berkin, YEM Yayın, İstanbul, 2021.
Az Yeterlidir: Mimarlık ve Asketizm Üzerine, Pier Vittorio Aureli, Lemis Yayın, İstanbul, 2015.
Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Peter Zumthor, Birkhäuser Architecture, 2006.
Thinking Architecture, Peter Zumthor, Birkhäuser Architecture, 2010.
Mekanın Poetikası, Gaston Bachelard, İthaki Yayınları, 2020.
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|