İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM209
Ders İsmi: Yaz Stajı-I
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Bilge Bal, Araştırma Görevlisi Rümeysa Reyna Erşan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Birinci sınıf yaz stajı, üç bölümünden oluşur, başarı notu için bu üç bölüm birlikte değerlendirilir. Bölümlerden biri, tasarım ve/ya üretim teknolojilerine dair aktüel bir yazılımı/donanımı kullanabilme yetkinliği kazanmak amacıyla bir eğitim almak ve o eğitimi başarı ile tamamlamaktır. İkincisi, öğrencinin inisiyatif alarak seçeceği bir üretim atölyesi/çalıştay/yaz okulunda ilgilendiği konu üzerine bir atölye çalışmasına veya bir sivil toplum kuruluşunda alanıyla ilgili bir sosyal sorumluluk projesine aktif olarak katılması, yaparak bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Bu aşama, en az 10 iş gününü kapsamalıdır. Öğrenci birden fazla atölye çalışmasına katılabilir; fakat, katılacağı her bir atölye en az 5 iş günü uzunluğunda olmalıdır. Öğrenci bu iki bölüm sonunda, staj komisyonun belirlediği formata uygun olarak staj raporunu ve ilgili kurumlardan eğitimi başarıyla tamamladığını gösteren belgeleri/sertifikaları staj komisyonuna belirtilen tarih aralığında teslim eder. Bölümün onayı dahilinde gerçekleşecek en az 5 iş gününü kapsayan bir arkeolojik kazı ya da keşif gezisi (excursion) ise stajın üçüncü bölümünü oluşturur. Bu bölümde öğrencinin, gözlem, tespit ve araştırma gezisi yapması beklenir. Sonunda, arkeolojik kazıya katılmışsa, kazıya katıldığına dair bir belge ve bir seyir defterini; keşif gezisi yapmışsa seyir defterini teslim etmesi istenir.
Dersin Hedefi: • 1:1 ölçekte tasarım ve inşa pratikleri, yöntemleri hakkında deneyim kazanmak.
• Farklı yapı malzemelerini, detay geliştirmeyi ve inşai bir sistemi yerinde inceleyerek anlamak.
• Çeşitli tasarım ve yapı teknik ve teknolojilerini uygulayabilmek.
• Mimari tasarım teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisi edinmek.
• Farklı kentlerin ve/ya yerleşimlerin mimari, kültürel ve sosyal karakterlerini tanımak.
• (İç) Mimar olarak tasarımcının sosyal rolleri ve sorumlulukları hakkında farkındalık edinmek.

Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler 1:1 ölçekli tasarım, yapım ve uygulama prosedürleri konusunda deneyim sahibi olacaklardır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler çeşitli materyalleri, teknik bilgileri, detay geliştirmeyi ve yapım sistemlerini uygulayarak yerinde deneyimleyeceklerdir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler tasarım, yapım ve uygulama süreçlerinde farklı teknik ve teknolojileri kullanabilme yetkinliği kazanacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
2) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
3) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
4) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
5) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
6) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
7) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
8) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
9) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği ve Keşif Gezisi
10) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
11) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
12) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
13) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
14) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
15) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
16) Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 16 % 10
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 16 % 10
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri 16 % 10
Tartışma % 0
Katılım 16 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi
Laboratuvar
Uygulama 16 16
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 4 4
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri 4 4
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1