İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM108
Ders İsmi: Sanat, Tasarım ve Mimarlığa Giriş-II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Tansel Korkmaz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat, Tasarım ve Mimarlığa Giriş II, laboratuvar, sınıf ve stüdyoda süregelen geleneksel pedagojik öğrenme pratiklerini temelden değiştirmeyi öneren bir derstir. Sokağa çıkarak kentsel iç mekanlar ve yapı iç mekanlarını gövde ile deneyimleme, meraklı bir göz ile görme, sorgulayan eller ile okuma ve kaydetmenin görgüsünü ve pratiğini kazandırmayı amaçlar. Bu ders, aynı zamanda, bir kentsel iç mekanın ya da bir yapının (iç) mimarı ile de doğrudan iletişim kurmanın ortamını da kurmak ister. Bir seminer ya da söyleşi ile (iç) mimarın, gezilecek bir (iç) mekanın düşünceden inşaya uzanan tasarım serüvenini, türlü süreçlerini ve sürece dahil olan aktörlerini, malzeme, yapı sistem ve detay bilgisini ve yapım pratiğini, ofis ortamını öğrencilerle paylaşması amaçlanır. Zaman zaman, keşif gezilerine (iç) mimarlar da eşlik eder.

Ders, iki parçadan oluşur: Keşif gezileri ve gezilere eşlik eden tasarımcı seminerleri/söyleşileri.

Dersin Hedefi: • Mimarlığı eleştirel deneyimleme bilinci kazandırmak
• Mimarlığı eleştirel deneyimleme farkındalığı kazandırmak
• Öğrenciyi bir konu etrafında tartışma becerisi kazandırmak
• Öğrencilerin Modern mimarlığa ilişkin farklı pozisyonlar hakkında fikir sahibi etmek
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciyi tasarım pratiğine ilişkin farklı pozisyonlar hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Farklı ölçeklerde -kentsel/mimari- iç mekanlar tasarlayan Türkiye'den isimlere ve işlerine aşina olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, bir iç mekanı eleştirel ve yaratıcı bir biçimde okuma ve tartışma, yorumlama ve anlatma becerisi kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci başka başka ölçeklerde olabilecek, kendi disiplinine ait bir iç mekanı okuma, yorumlama ve anlatma yetkinliği kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş ve Tanışma
2) Keşif Gezisi I, Seminer I
3) Keşif Gezisi II, Seminer II, Tartışma I
4) Keşif Gezisi III, Seminer III, Tartışma II
5) Keşif Gezisi IV, Seminer IV, Tartışma III
6) Keşif Gezisi V, Seminer V, Tartışma IV
7) Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme
8) Keşif Gezisi VI, Seminer VI, Tartışma V
9) Keşif Gezisi VII, Seminer VII, Tartışma VI
10) Keşif Gezisi VIII, Seminer VIII, Tartışma VII
11) Keşif Gezisi IX, Seminer IX, Tartışma VIII
12) Keşif Gezisi X, Seminer X, Tartışma IX
13) Keşif Gezisi XI, Seminer XI, Tartışma X
14) Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme
15) Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme
16) Final
Diğer Kaynaklar: Bilgin, İ. (2016). Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları.
Korkmaz, T. (2004). Nevzat Sayın, Düşler Düşünceler İşler. İstanbul: YKY.
Nevzat Sayın, Düşünceler İşler (2019). İstanbul: YKY.
Pallasmaa, J. (2012). The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses. New York: John Wiley & Sons Inc.
Zumthor, P. (2006). Atmospheres: Architectural Environments - Surrounding Objects. Basel: Birkhauser.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

1

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri 14 % 40
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 1 4
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri 14 42
Toplam İş Yükü 90
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3