Dersin Amacı: |
Sanat, Tasarım ve Mimarlığa Giriş II, laboratuvar, sınıf ve stüdyoda süregelen geleneksel pedagojik öğrenme pratiklerini temelden değiştirmeyi öneren bir derstir. Sokağa çıkarak kentsel iç mekanlar ve yapı iç mekanlarını gövde ile deneyimleme, meraklı bir göz ile görme, sorgulayan eller ile okuma ve kaydetmenin görgüsünü ve pratiğini kazandırmayı amaçlar. Bu ders, aynı zamanda, bir kentsel iç mekanın ya da bir yapının (iç) mimarı ile de doğrudan iletişim kurmanın ortamını da kurmak ister. Bir seminer ya da söyleşi ile (iç) mimarın, gezilecek bir (iç) mekanın düşünceden inşaya uzanan tasarım serüvenini, türlü süreçlerini ve sürece dahil olan aktörlerini, malzeme, yapı sistem ve detay bilgisini ve yapım pratiğini, ofis ortamını öğrencilerle paylaşması amaçlanır. Zaman zaman, keşif gezilerine (iç) mimarlar da eşlik eder.
Ders, iki parçadan oluşur: Keşif gezileri ve gezilere eşlik eden tasarımcı seminerleri/söyleşileri.
|
Dersin Hedefi: |
• Mimarlığı eleştirel deneyimleme bilinci kazandırmak
• Mimarlığı eleştirel deneyimleme farkındalığı kazandırmak
• Öğrenciyi bir konu etrafında tartışma becerisi kazandırmak
• Öğrencilerin Modern mimarlığa ilişkin farklı pozisyonlar hakkında fikir sahibi etmek
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciyi tasarım pratiğine ilişkin farklı pozisyonlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Farklı ölçeklerde -kentsel/mimari- iç mekanlar tasarlayan Türkiye'den isimlere ve işlerine aşina olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, bir iç mekanı eleştirel ve yaratıcı bir biçimde okuma ve tartışma, yorumlama ve anlatma becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci başka başka ölçeklerde olabilecek, kendi disiplinine ait bir iç mekanı okuma, yorumlama ve anlatma yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş ve Tanışma |
2) |
Keşif Gezisi I, Seminer I |
3) |
Keşif Gezisi II, Seminer II, Tartışma I |
4) |
Keşif Gezisi III, Seminer III, Tartışma II |
5) |
Keşif Gezisi IV, Seminer IV, Tartışma III |
6) |
Keşif Gezisi V, Seminer V, Tartışma IV |
7) |
Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme |
8) |
Keşif Gezisi VI, Seminer VI, Tartışma V |
9) |
Keşif Gezisi VII, Seminer VII, Tartışma VI |
10) |
Keşif Gezisi VIII, Seminer VIII, Tartışma VII |
11) |
Keşif Gezisi IX, Seminer IX, Tartışma VIII |
12) |
Keşif Gezisi X, Seminer X, Tartışma IX |
13) |
Keşif Gezisi XI, Seminer XI, Tartışma X |
14) |
Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme |
15) |
Seyir Defteri Sunuşları, Tartışma ve Değerlendirme |
16) |
Final |
Diğer Kaynaklar: |
Bilgin, İ. (2016). Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları.
Korkmaz, T. (2004). Nevzat Sayın, Düşler Düşünceler İşler. İstanbul: YKY.
Nevzat Sayın, Düşünceler İşler (2019). İstanbul: YKY.
Pallasmaa, J. (2012). The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses. New York: John Wiley & Sons Inc.
Zumthor, P. (2006). Atmospheres: Architectural Environments - Surrounding Objects. Basel: Birkhauser.
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|