ORTODONTI (DOKTORA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ODR108 | ||||||||
Ders İsmi: | Vaka Tartışması-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Sibel Biren, Prof. Dr. Feyza Eraydın, Dr. Öğr. Üyesi. Merve Kurnaz, Dr. Öğr. Üyesi İpek Şavkan |
Dersin Amacı: | Kliniğimizde ortodontik tedavisi yapılacak olan vakaların incelenmesi ve hastanın maloklüzyonuna yönelik ideal tedavi planının oluşturulması |
Dersin Hedefi: | Öğrenciye ortodontik tanılama ve tedavi planlama konusunda bilgi birikimi kazandırılması |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ortodontik tanı yöntemleri ve klinikte hasta muayenesi hakkında bilgi sahibi olma |
||
2) Ortodontik model analizleri ve yorumlanması hakkında bilgi edinimi |
||
3) Ortodontide kullanılan radyografik tanı araçlarını tanıma ve yapılan analizler ve analizlerin yorumlanması hakkında bilgi sahibi olma |
||
4) Elde edilen verilerin yorumlanması ve hastanın problem listesinin oluşturulması |
||
5) hastanın ihtiyaçlarına yönelik tedavi hedefi ve tedavi planlaması belirlenmesi konusunda bilgi ve beceri edinimi
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Klinikte detaylı anamnez alınması ve ortodontik muayene yapılması |
||
2) Ortodontik model ve dijital tarama kaydı elde edilmesi ve model analizlerinin yapılması |
||
3) Hastanın ihtiyacına yönelik radyolojik tanı yönteminin belirlenmesi |
||
4) Sefalometrik radyografi analizinin yapılması ve yorumlanması
|
||
5) Problem listesi oluşturma |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci klinikte kapsamlı hasta muayenesi yapabilir |
||
2) Muayenesi yapılan ve tanı amaçlı kayıtların alınan hastanın malokluzyonunu ve tedavi ihtiyacını tespit edebilir |
||
3) Elde edilen kayıtları etkin şekilde yorumlayıp analiz edebilir |
||
4) Elde ettiği verileri bir seminer halinde sunabilir |
||
5) Hastanın ihtiyacına yönelik tedavi hedefi , tedavi planı ve tedavi seyri oluşturabilir ve alternatif tedavi yöntemleri hakkında tartışabilir |
Hafta | Konu | ||
1) | Vaka Semineri Sunumu | ||
2) | Vaka Semineri Sunumu | ||
3) | Vaka Semineri Sunumu | ||
4) | Vaka Semineri Sunumu | ||
5) | Vaka Semineri Sunumu | ||
6) | Vaka Semineri Sunumu | ||
7) | Vaka Semineri Sunumu | ||
8) | Vaka Semineri Sunumu | ||
9) | Vaka Semineri Sunumu | ||
10) | Vaka Semineri Sunumu | ||
11) | Vaka Semineri Sunumu | ||
12) | Vaka Semineri Sunumu | ||
13) | Vaka Semineri Sunumu | ||
14) | Vaka Semineri Sunumu | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) 1. Düzeltici ortodontik tedavinin güncel kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olma. 2. Diğer dallarla beraber takip edilen hasta örneklerini gözlemleyerek interdisipliner yaklaşımı anlama. 3. Ortodontik tedavinin iatrojenik etkilerini bilme. 4. Ortodontik tedavi sonrası retansiyonun gerekliliğini kavrama ve retansiyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5. Ortodontide güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama.6. Ortdontik problemi olan hastaların hareketli veya sabit aygıtlarla tedavisini gerçekleştirmek. | |||||||||||||||
2) 1. Sabit ortodontik tedavi uygulama 2. Hastayı güncel ortodontik tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirme 3. Dudak damak yarıkları ve obstrüktif uyku apnesi teşhisini koyabilme, tedavi seçenekleri hakkında hastayı bilgilendirip tedavi etme 4. Karma dişlenme döneminde koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planlama ve yürütme. 5. Hareketli bir apareyin tutucu ve aktif elemanlarını uygun şekilde bükme ve teknisyenin yaptığı işlerin kalitesini tanıma. 6. Basit hareketli aygıtları tasarlama ve yapma. | |||||||||||||||
3) 1. Her hastanın ihtiyacına gore tedavi seçeneklerini seçme ve önceliğini saptama. Olası ortodontik tedavi şekilleri hakkında hastayı bilgilendirme ve tedaviyi başarılı birşekilde uygulama ve tamamlama. 2. Ortodontik aygıtların özelliklerini, endikasyonlarını ve etki şekillerini bilme. 3. Disiplinlerarası yaklaşım, şeffaf plaklar, dijital ortodonti, erişkin veya adolesan tedavisi gibi güncel tedavi tekniklerini bilmek ve uygulamak, 4. Ortodontik tedavinin komplikasyonlarını bilme. 5. Karma dişlenme döneminde ortodontik değerlendirme yapma ve önleyici ve durdurucu tedavi yürütme. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |