ORTODONTI (DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODR105
Ders İsmi: Ortodontik Tedavi Yaklaşımı ve Teknikleri
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Sibel Biren, Doç. Dr. Feyza Eraydın, Dr. Öğr. Üyesi. Merve Kurnaz, Dr. Öğr. Üyesi İpek Şavkan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci ortodontide kullanılan tedavi yöntemleri ve bu tedaviler esnasında oluşan biyomekanikler hakkında bilgi sahibi olması.
Dersin Hedefi: Öğrenci ortodontide kullanılan tedavi yöntemleri ve bu tedaviler esnasında oluşan biyomekanikler hakkında bilgi sahibi olur.Oral fonksiyonların fizyolojisi hakkında bilgi birikimi edinir ve hareketli ve sabit ortodontik aygıtlar, sabit ortodontik mekanikler ( Straight wire ve edgewise teknikler) ve klinik uygulamaları hakkında bilgi birikimi edinir. Ağız dışı aygıtlar ve intraoral distalizasyon aygıtları gibi çeşitli ortodontik tedavi mekaniklerini öğrenir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması,
  2) Tedaviler esnasında oluşan biyomekanikler hakkında bilgi sahibi olunması,
  3) Oral fonksiyonların fizyolojisi hakkında bilgi birikimi edinilmesi,
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sabit tedavi yöntemlerinin uygulama becerisi kazandırılması,
  2) Sabit ve hareketli tedavi yöntemlerinin uygulama becerisi kazandırılması,
  3) Doğru tedavi yöntemi seçimi ve uygulaması, "
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Stomatognatik sistemi bilir ve ona en uygun tedavi yöntemini seçer,
  2) Maloklüzyona en uygun tedavi yöntemi ile sabit ve hareketli ortodontik tedaviler uygular,

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Diş hareketi, Biomekanik ve Dentofasyal ortopedinin biyolojisi
2) Diş hareketi, Biomekanik ve Dentofasyal ortopedinin biyolojisi
3) Diş hareketi, Biomekanik ve Dentofasyal ortopedinin biyolojisi
4) Oral Fonksiyonların fizyoloji ve patofizyolojisi (postür, soln ve osa)
5) Oral Fonksiyonların fizyoloji ve patofizyolojisi (postür, soln ve osa)
6) Hareketli fonksiyonel aygıtlar 1:Aktivatör-bianator
7) Hareketli fonsiyonel aygıtlar 2:EBB,3:Teuscher
8) Hareketli fonksiyonel aygıtlar 4:Frankel Fonk.düzenleyicileri
9) Sabit fonksiyonel aygıtlar: Herbst, JJ, Forsus
10) Ortodontik teknikler - Edgewise teknik, continious ve segmental mekanikler
11) Ortodontik teknikler - Edgewise teknik, continious ve segmental mekanikler
12) Ortodontik teknikler - Straight wire teknik
13) Self ligating braketler, Ağız dışı aygıtlar
14) Ağıziçi distalizasyon yöntemleri
Diğer Kaynaklar: "1. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.
2. Laura Mitchell, An introduction to Orthodontics (Oxford Medical Publications) (paperback) Oxford University Pres,USA; 2nd Edition (June 7, 2001) ISBN-10:0192631845 ISBN-13:978-0192631848
3. Textbook of Orthodontics. Samir E. Bishara, Saunders Co. ISBN 0-7216-8289-8
4. Orthodontics, 4th Edition - Current Principles and Techniques, Thomas M. Graber, DMD, MSD, PhD, OdontDr, DSc, ScD, MD, FDSRCS(Eng), Robert L. Vanarsdall, Jr., DDS and Katherine W. L. Vig, BDS, MS, FDS(RCS), DOrth ISBN: 0323026214 ISBN-13: 9780323026215
"

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

1

2

3

1

2

Program Kazanımları
1) 1. Düzeltici ortodontik tedavinin güncel kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olma. 2. Diğer dallarla beraber takip edilen hasta örneklerini gözlemleyerek interdisipliner yaklaşımı anlama. 3. Ortodontik tedavinin iatrojenik etkilerini bilme. 4. Ortodontik tedavi sonrası retansiyonun gerekliliğini kavrama ve retansiyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5. Ortodontide güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama.6. Ortdontik problemi olan hastaların hareketli veya sabit aygıtlarla tedavisini gerçekleştirmek.
2) 1. Sabit ortodontik tedavi uygulama 2. Hastayı güncel ortodontik tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirme 3. Dudak damak yarıkları ve obstrüktif uyku apnesi teşhisini koyabilme, tedavi seçenekleri hakkında hastayı bilgilendirip tedavi etme 4. Karma dişlenme döneminde koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planlama ve yürütme. 5. Hareketli bir apareyin tutucu ve aktif elemanlarını uygun şekilde bükme ve teknisyenin yaptığı işlerin kalitesini tanıma. 6. Basit hareketli aygıtları tasarlama ve yapma.
3) 1. Her hastanın ihtiyacına gore tedavi seçeneklerini seçme ve önceliğini saptama. Olası ortodontik tedavi şekilleri hakkında hastayı bilgilendirme ve tedaviyi başarılı birşekilde uygulama ve tamamlama. 2. Ortodontik aygıtların özelliklerini, endikasyonlarını ve etki şekillerini bilme. 3. Disiplinlerarası yaklaşım, şeffaf plaklar, dijital ortodonti, erişkin veya adolesan tedavisi gibi güncel tedavi tekniklerini bilmek ve uygulamak, 4. Ortodontik tedavinin komplikasyonlarını bilme. 5. Karma dişlenme döneminde ortodontik değerlendirme yapma ve önleyici ve durdurucu tedavi yürütme.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama 14 42
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 14 42
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 28
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 42
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 214
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 7