ORTODONTI (DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODR102
Ders İsmi: Vaka Tartışması-I
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Sibel Biren, Prof. Dr. Feyza Eraydın, Dr. Öğr. Üyesi. Merve Kurnaz, Dr. Öğr. Üyesi İpek Şavkan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kliniğimizde ortodontik tedavisi yapılacak olan vakaların incelenmesi ve hastanın maloklüzyonuna yönelik ideal tedavi planının oluşturulması
Dersin Hedefi: Öğrenciye ortodontik tanılama ve tedavi planlama konusunda bilgi birikimi kazandırılması
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Ortodontik tanı yöntemleri ve klinikte hasta muayenesi hakkında bilgi sahibi olma
  2) Ortodontik model analizleri ve yorumlanması hakkında bilgi edinimi
  3) Ortodontide kullanılan radyografik tanı araçlarını tanıma ve yapılan analizler ve analizlerin yorumlanması hakkında bilgi sahibi olma
  4) Elde edilen verilerin yorumlanması ve hastanın problem listesinin oluşturulması
  5) hastanın ihtiyaçlarına yönelik tedavi hedefi ve tedavi planlaması belirlenmesi konusunda bilgi ve beceri edinimi
  6) Alternatif tedavi planlama yöntemi ve tedavi akışı belirlenmesi konusunda bilgi birikimi edinimi
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Klinikte detaylı anamnez alınması ve ortodontik muayene yapılması
  2) Ortodontik model ve dijital tarama kaydı elde edilmesi ve model analizlerinin yapılması
  3) Hastanın ihtiyacına yönelik radyolojik tanı yönteminin belirlenmesi
  4) Sefalometrik radyografi analizinin yapılması ve yorumlanması
  5) Problem listesi oluşturma
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci klinikte kapsamlı hasta muayenesi yapabilir
  2) Muayenesi yapılan ve tanı amaçlı kayıtların alınan hastanın malokluzyonunu ve tedavi ihtiyacını tespit edebilir
  3) Elde edilen kayıtları etkin şekilde yorumlayıp analiz edebilir
  4) Elde ettiği verileri bir seminer halinde sunabilir
  5) Hastanın ihtiyacına yönelik tedavi hedefi , tedavi planı ve tedavi seyri oluşturabilir ve alternatif tedavi yöntemleri hakkında tartışabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Vaka Seminer Sunumu
2) Vaka seminer sunumu
3) Vaka Sunumu
4) Vaka Sunumu
5) Vaka Sunumu
6) Vaka Sunumu
7) Vaka Sunumu
8) Vaka Sunumu
9) Vaka Sunumu
10) Vaka Sunumu
11) Vaka sunumu
12) Vaka sunumu
13) Vaka sunumu
14) Vaka sunumu
Diğer Kaynaklar: 1.Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000
2. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri,
3. Prof. Dr. İlter UZEL, Prof. Dr. Ayhan ENACAR, Ortodontide Sefalometri; Çukurova Üniversitesi Basımevi, Basım yılı, Adana 2000
4. Prof. Dr. Yahya TOSUN Sabit Ortodontik Apareylerin Mekanik Prensipleri Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1993
5. Prof. Dr. Yahya TOSUN, Serbest Diş Hekimliğinde Ortodonti, Titizler Grafik Ofset Baskı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Düzeltici ortodontik tedavinin güncel kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olma. 2. Diğer dallarla beraber takip edilen hasta örneklerini gözlemleyerek interdisipliner yaklaşımı anlama. 3. Ortodontik tedavinin iatrojenik etkilerini bilme. 4. Ortodontik tedavi sonrası retansiyonun gerekliliğini kavrama ve retansiyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5. Ortodontide güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama.6. Ortdontik problemi olan hastaların hareketli veya sabit aygıtlarla tedavisini gerçekleştirmek.
2) 1. Sabit ortodontik tedavi uygulama 2. Hastayı güncel ortodontik tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirme 3. Dudak damak yarıkları ve obstrüktif uyku apnesi teşhisini koyabilme, tedavi seçenekleri hakkında hastayı bilgilendirip tedavi etme 4. Karma dişlenme döneminde koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planlama ve yürütme. 5. Hareketli bir apareyin tutucu ve aktif elemanlarını uygun şekilde bükme ve teknisyenin yaptığı işlerin kalitesini tanıma. 6. Basit hareketli aygıtları tasarlama ve yapma.
3) 1. Her hastanın ihtiyacına gore tedavi seçeneklerini seçme ve önceliğini saptama. Olası ortodontik tedavi şekilleri hakkında hastayı bilgilendirme ve tedaviyi başarılı birşekilde uygulama ve tamamlama. 2. Ortodontik aygıtların özelliklerini, endikasyonlarını ve etki şekillerini bilme. 3. Disiplinlerarası yaklaşım, şeffaf plaklar, dijital ortodonti, erişkin veya adolesan tedavisi gibi güncel tedavi tekniklerini bilmek ve uygulamak, 4. Ortodontik tedavinin komplikasyonlarını bilme. 5. Karma dişlenme döneminde ortodontik değerlendirme yapma ve önleyici ve durdurucu tedavi yürütme.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0