ELEKTRONÖROFIZYOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENF109 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörofarmakoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Reyhan ÖZÇELİK |
Dersin Amacı: | Nörofarmakolojide genel kavramları bilmek. Nörofarmakolojik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin Hedefi: | Sinir sistemine etki eden ilaç farmakolojisini ve elektronörofizyolojik tetkiklere etkisini bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İlaçların emilimini, dağılımını, metabolizmasını ve atılımını bilir. |
||
2) Temel farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını bilir. |
||
3) İlaç etkileşimlerini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sinir sistemine etki eden ilaçların hasta üzerinde oluşturduğu etkileri açıklar. |
||
2) Antiepileptik ilaçların hastaya uygulanan tetkiklere etkisini belirler. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İlaç kullanım bilgisine uygun davranır. |
||
2) İlaç etkileşimlerinin önemini anlatır |
Hafta | Konu | ||
1) | Farmakolojiye giriş, Farmasötik şekiller ve İlaç uygulama yolları | ||
2) | Genel Farmakoloji I (İlaçların emilimi ve İlaçların dağılımı) | ||
3) | Genel Farmakoloji II (İlaçların metabolizması ve İlaçların atılımı) | ||
4) | Genel Farmakoloji III (Farmakodinamik kavramlar: İlaçların etki mekanizmaları, İlaçların etkisini değiştiren faktörler, İlaç etkileşmeleri) | ||
5) | Otonom Sinir Sistemi I (Genel kavramlar, alt dallarına bakış) | ||
6) | Otonom Sinir Sistemi II (Parasempatik Sistem, parasempatomimetik ve parasempatolitik İlaçlar) | ||
7) | Otonom Sinir Sistemi III (Sempatik Sistem, sempatomimetik ve sempatolitik İlaçlar) | ||
8) | Nörofarmakolojiye giriş | ||
9) | Nöronal ileti, nöronlarda ileti basamakları ve sinaps kavramı | ||
10) | Antiepileptik ilaçların farmakolojisi | ||
11) | Antidepresan ilaçların farmakolojisi | ||
12) | Nöroleptik (antipsikotik) ilaçların farmakolojisi | ||
13) | Genel ve lokal anestezik ilaçların farmakolojisi | ||
14) | Opioidler ve narkotik analjezik ilaçların farmakolojisi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sinir, sinir-kas bileşkesi ve kas hastalıkları konusunda genel bilgisi vardır | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||||||
2) Nörofizyolojik tetkik uygulamaları ile ilgili elektromyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyel, intraoperatif monnitorizasyon ve uyku ünitelerinde kullanılan yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
3) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir ve kullanılan cihazlarının hastaya uygun parametrelerini hekim gözetiminde ayarlamasını yapar. Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||
4) Elektronörofizyoloji ile ilgili ileri test yöntemlerini uygular | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
5) Uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip etkin olarak kullanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri elestirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
7) Tanı ve tedavi alanında kullanılan nörofizyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri bilir, bu doğrultuda uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
12) Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 12 | 24 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 4 | 4 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 10 | 10 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 3 | 6 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 9 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 12 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 71 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |