HALK SAĞLIĞI HEMŞIRELIĞI (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HSH105 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı Hemşireliği II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Sezer AVCI |
Dersin Amacı: | Halk sağlığı hemşireliğinin tanımını, tarihsel gelişimini ve felsefesini inceleyip, Temel Sağlık Hizmeti ilkeleri ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda toplum sağlığının ve hemşireliğin gelişen ve değişen durumunu kavratmaktır. |
Dersin Hedefi: | Halk sağlığı hemşireliği alanındaki temel bilgileri kavramak ve bu bilgileri uygulama ve aktarmaya aşina olmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bilgiye ulaşma yolları, seminer hazırlama ve sunum yapma tekniklerini bilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlığın geliştirilmesi kavramını ve sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü bilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel sağlık hizmetleri ve sağlık politikaları konusunda hemşireliğin gelişen ve değişen durumunu bilir. |
||
2) Halk sağlığı hemşiresinin tarihsel gelişimini, tanımını ve rollerini kavrar. |
||
3) Halk sağlığı hemşiresinin ana-çocuk sağlığı hizmetlerindeki sorumluluğunu bilir.
Halk sağlığı hemşiresinin yaşlı sağlığı hizmetlerindeki sorumluluğunu bilir.
Halk sağlığı hemşiresinin okul ve adölesan sağlığı hizmetlerindeki sorumluluğunu bilir.
Halk sağlığı hemşiresinin bulaşıcı hastalıklar ve bağışıklamaya yönelik sorumluluğunu bilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Halk Sağlığının Tarihsel Gelişimi ve Halk Sağlığı Kavramı, Temel Sağlık Hizmetleri | ||
2) | Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Rolleri ve Görevleri | ||
3) | Toplum ve Toplumu Tanıma, Ev Ziyaretleri Süreci | ||
4) | Ana-Çocuk Sağlığı Hizmetleri, Türkiye’de Kadın Sağlığı, Ana Sağlığı Sorunları, Türkiye’de Çocuk Sağlığının Durumu ve Halk Sağlığı Hemşireliği | ||
5) | Erkek Sağlığı ve Erkek Sağlığını Etkileyen Faktörler | ||
6) | Dünyada ve Türkiye’de Yaşlı Nüfus Sorunları | ||
7) | Okul Sağlığı Hizmetlerinin Amacı, Kapsamı, Uygulama Konuları ve Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Problemleri | ||
8) | Adölesan Sağlığı, Adölesan Dönemde Görülen Sağlık Sorunları | ||
9) | Kronik Hastalıklar ve Halk Sağlığı Hemşireliği | ||
10) | İş Sağlığı ve Çalışma Güvenliği, Meslek Hastalıkları, Dünyada ve Türkiye’de Çalışan Sağlığı, Çocuk İşçiler | ||
11) | Kültürel Bakım, Kültürel Farklılıklar ve Sağlık/Hemşirelik ile İlişkisi, Transkültürel Hemşirelik | ||
12) | Bulaşıcı Hastalıklar ve Bağışıklama | ||
13) | Çevre Sağlığı, Çevre Kirliliği, Atık Yönetimi, Küresel İklim Değişimi | ||
14) | Sağlık Okuryazarlığı, Dünyada ve Ülkemizdeki Durumu, Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
1) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
2) 1. Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
2) 1.Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
3) 1. Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
3) 1.Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | 2 | % 20 |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 2 | % 20 |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 15 | 30 |
Beyin Fırtınası | 15 | 30 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 256 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 8 |