FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR105 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Physiotherapy and Rehabilitation | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Asya Albayrak |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlerin ülkemizdeki ve dünyadaki yerini tanımlayarak görev ve sorumluluklarını belirleme Fizyoterapi ve Rehabilitasyon etik prensiplerini öğrenme Fizyoterapi ve Rehabilitasyon tanımını yapabilme, Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan cihaz, yöntem ve tedavi yaklaşımlarını tanıma Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun koruyucu rolü hakkında genel bilgi sahibi olma |
Dersin Hedefi: | Dünyada ve Türkiye’de ‘Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun tarihçesi ve standartları Bozukluk, özürlülük, engellilik tanımlaması Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun amacı, Rehabilitasyon ekibi ve görevlerini kavrama |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun tanım ve terimlerini öğrenir. |
||
2) Fizyoterapi Rehabilitasyonun standartlarını, sağlık profesyonelleri arasındaki yerini ve meslek etiğini öğrenir. |
||
3) Fizyoterapi Rehabilitasyonun koruyucu rolünü öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilgili araç gereç ve ekipmanların neler olduğunu ve basit kullanım alanlarını bilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlayabilir, uygulamaların neler olduğunu açıklayabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş | ||
2) | Fizyoterapistlik Meslek Etik Kuralları-I | ||
3) | Fizyoterapistlik Meslek Etik Kuralları-II | ||
4) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-I | ||
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-II | ||
6) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-III | ||
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-IV | ||
8) | Ara Sınavlar | ||
9) | İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması | ||
10) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Araç ve Gereçleri | ||
11) | Nörolojik Rehabilitasyon | ||
12) | Pediatrik Rehabilitasyon | ||
13) | Ortopedik Rehabilitasyon | ||
14) | Romatolojik Rehabilitasyon | ||
15) | Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon | ||
16) | Final Sınavları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır. | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | 5 | 5 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 7 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 7 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 124 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |