FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR105
Ders İsmi: Introduction to Physiotherapy and Rehabilitation
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Asya Albayrak

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapistlerin ülkemizdeki ve dünyadaki yerini tanımlayarak görev ve sorumluluklarını belirleme
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon etik prensiplerini öğrenme
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon tanımını yapabilme, Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan cihaz, yöntem ve tedavi yaklaşımlarını tanıma
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun koruyucu rolü hakkında genel bilgi sahibi olma
Dersin Hedefi: Dünyada ve Türkiye’de ‘Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun tarihçesi ve standartları
Bozukluk, özürlülük, engellilik tanımlaması
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun amacı, Rehabilitasyon ekibi ve görevlerini kavrama
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun tanım ve terimlerini öğrenir.
  2) Fizyoterapi Rehabilitasyonun standartlarını, sağlık profesyonelleri arasındaki yerini ve meslek etiğini öğrenir.
  3) Fizyoterapi Rehabilitasyonun koruyucu rolünü öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizyoterapi Rehabilitasyon ile ilgili araç gereç ve ekipmanların neler olduğunu ve basit kullanım alanlarını bilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlayabilir, uygulamaların neler olduğunu açıklayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş
2) Fizyoterapistlik Meslek Etik Kuralları-I
3) Fizyoterapistlik Meslek Etik Kuralları-II
4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-I
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-II
6) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-III
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Terminolojisi-IV
8) Ara Sınavlar
9) İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması
10) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Araç ve Gereçleri
11) Nörolojik Rehabilitasyon
12) Pediatrik Rehabilitasyon
13) Ortopedik Rehabilitasyon
14) Romatolojik Rehabilitasyon
15) Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon
16) Final Sınavları
Diğer Kaynaklar: 1-Laura Lee Dolly PT PhD, Catherine G. Page PhD PT, "Professionalism in Physical Therapy: History, Practice, and Development" Swisher, 2005
2-Michael A. Pagliarulo PT EdD, "Introduction to Physical Therapy" May 12, 2011
3-Razak Özdinçler A. 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016.
4-Can F. (2016) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Mesleki Gelişim Tarihçesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2016; 1(3): 1-6.
5-Pagliarulo MA. (2012) Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 2 1 2 2 2
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 2 2 1 2 3
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 1 2 3 2 2
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 2 2 3 3 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3 2 2 3 2
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 3 2 3 2 2
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır. 3 2 1 3 2
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 1 3 2 2 2
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 2 2 3 2 2
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 3 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 2 3 2 3 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik 5 5
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 7
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 5 5
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 124
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4