FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR101
Ders İsmi: Medical Terminology I
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Acar AREN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık alanında ortak bir dil kullanımı için gerekli tıbbi terimleri bilmek.
Dersin Hedefi: Tıp terminolojisini özümsemek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Temel tıbbi terimleri bilir. 2. Sistemlere özel tıp terimlerini bilir. 3. Klinik kullanımda gerekli olan tıp terimlerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Okuduğu tıbbi metinleri anlar. 2. Gereken yazışmalarda tıbbi terimleri uygun şekilde kullanır. 3. Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyovasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okur.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Alanında çalışanlarla birlikte uyum içindedir. 2. Tıbbi metinleri okuyup anlayabilme ve yazabilme yetkinliği vardır 3.Tıbbi literatürü Türkçe ve İngilizce olarak takip eder. 4. Kendi alanında ömür boyu öğrenir ve bilişim teknolojilerini kullanır. 5. Hastalık sebepleri, belirtileri ve bulgularının incelenmesi ve sistemler ile ilgili tıbbi terimleri anlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Terminolojiye Giriş Tıbbi Terim Yapısı
2) Tıbbı Etimoloji(Kökenbilim)Terim Okunuşları ve Çeşitleri
3) Kökler Ön ve Son Ekler
4) Tıbbi Terimlerde kısaltmalar; Çok Kullanılan Eş Anlamlı Terimler
5) Terim oluşturma kuralları isimler, sıfatlar, isim ve sıfat tamlamaları; Vücut Yapısına ilişkin Temel terimler
6) HAREKET SİSTEMİ TERMİNOLOJİSİ (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri )
7) KAN VE LENF HASTALIKLARI / ENDOKRİN SİSTEM (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri )
8) KARDİYOVASKÜLER SİSTEM(anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri )
9) SOLUNUM SİSTEMİ (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri,ameliyat terimleri )
10) SİNDİRİM SİSTEMİ TERİMLERİ(anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri )
11) ÜRİNER SİSTEM TERİMLERİ (anatomik terimler,semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri)
12) GENİTAL SİSTEM TERİMLERİ (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri)
13) SİNİR SİSTEMİ ve PSİKİYATRİ (anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri ) Anestezi ve Ameliyat Terimleri
14) DUYU ORGANLARI (Göz,Kulak,Deri,Burun,Dil)(anatomik terimler, semptom terimleri, tanı terimleri, ameliyat terimleri )
Diğer Kaynaklar: ** YüksekokullarTıbbi Terminoloji Ders kitabı (Sebahat Ekinci ve Prof. Dr.Gül Hatipoğlu)Hatiopoğlu Kitapevi 10. baskı 2019** Tıbbi Terminoloji (Prof. Dr. Recep MESUT, Doç. Dr. Selman ÇIKMAZ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017)** Tıbbi Terminoloji (Doç.Dr. Didem ARSLANTAŞ, Prof.Dr. Demet ÖZBABALIK, Doç.Dr. Melis NAÇAR, Prof.Dr. Ali ARSLANTAŞ, Prof.Dr. Dilek ASLAN, Prof.Dr. Kevser EROL, Prof.Dr. Baki ADAPINAR, Prof.Dr. Alaettin ÜNSAL, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. 2015)** Medikal Terminoloji(Prof. Dr:Mehmet Yıldırım )Nobel kitap evi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Uygulama Sınavı 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Makale Kritik 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Modül Grup Çalışması 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme 0 % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma 0 % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme 0 % 0
Uygulama Tekrarı vb. 0 % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 0 % 0
Proje Hazırlama + Sunma 0 % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu 0 % 0
Kurul-Committee 0 % 0
Yazma Ödev Dosyası 0 % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 72
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2