İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM107 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat,Tasarım ve Mimarlığa Giriş-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Tansel Korkmaz, Araştırma Görevlisi Rümeysa Reyna Erşan |
Dersin Amacı: | Sanat, Tasarım ve Mimarlığa Giriş I, şeyler üzerine düşünmenin araçlarına giriş dersidir; mesleğe ve tasarım eğitimine başlangıcın anlatısal (narrative) girişi. Ders, ölçeği nesneden kente kadar değişen kurmaca/yaratıcı üretimleri, çeşitliliğe dayanan bir seçimle farklı disiplinler ile ilişkilendirerek düşünmeyi, okumayı ve tartışmayı amaçlar. Böylece, öğrencide bir eleştirel deneyimleme bilinci ve farkındalığı oluşturmak ister. Bir başlangıç olarak yaratıcı algı ve sezgiyi teşvik edecek kuramsal, fenomenolojik, bilişsel ve estetik bir zemin oluşturmayı hedefler. Her yıl, ders kurgusuna ve temaya bağlı olarak yenilenebilecek olmakla beraber, şiir, müzik, resim, sinema, çizim, fotoğraf ve yapı gezisi derste yaratıcı ve eleştirel düşünme, okuma ve tartışma, anlatma ortamları olarak karşımıza çıkar. Farklı disiplinlerden üretim yapan yaratıcıların işlerini paylaşmak ve/ya bir temada uzmanların işleri tartışmak üzere bazı haftalık seanslara misafir olarak katılımı, dersin vaatleri arasındadır. |
Dersin Hedefi: | • Tasarım kültürüne dair ipuçları sunmak • Mimarlığı farklı disiplinlerle ilişkilendirmek: resim, müzik, sinema vd. • Mimarlığı düşünme biçimlerini eleştirel deneyimleme bilinci kazandırmak • Öğrenciyi insan yapımı şeyler üzerine düşünmenin araçları ile tanıştırmak • Öğrenciye bir konu etrafında tartışma becerisi kazandırmak • Öğrenciye çeşitli ölçeklerde karşılaşabileceği bir kurmaca/yaratıcı üretimi okuma, yorumlama ve anlatma becerisi kazandırmak • Öğrencide mimarlığa dair yaratıcı algı ve sezgiyi teşvik edecek kuramsal, fenomenolojik, bilişsel ve estetik bir zemin oluşturmak. • Öğrenciyi mimarlığa ilişkin farklı pozisyonlar hakkında fikir sahibi etmek • Dünya tasarım tarihini Türkiye'deki tasarım tarihi ile ilişkilendirmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, düşünme araçlarının çeşitli olduğunu bilir, zihin dünyası genişler.
|
||
2) Öğrenci, disiplinler arası yaratıcı düşünme yöntemlerini keşfeder. |
||
3) Öğrenciyi tasarım pratiğine ilişkin farklı pozisyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
||
4) Farklı ölçeklerde yaratıcı üretimler yapan dünyadan ve Türkiye'den isimlere ve işlerini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, başka disiplinlerin üretim araçları ile düşünme becerisi kazanır. |
||
2) Öğrenci, bir konu etrafında eleştirel ve yaratıcı bir biçimde okuma ve tartışma, yorumlama ve anlatma becerisi kazanır. |
||
3) Mimarlığı düşünme biçimlerini eleştirel deneyimleme bilinci ve farkındalığı kazanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci başka başka ölçeklerde olabilecek, kendi disiplinine veya farklı disiplinlere ait bir kurmaca/yaratıcı üretimi okuma, yorumlama ve anlatma yetkinliği kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş: "Şeyler üzerine düşünüyoruz." | ||
2) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 1 ve Tartışma | ||
3) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 2 ve Tartışma | ||
4) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 3 ve Tartışma | ||
5) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 4 ve Tartışma | ||
6) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 5 ve Tartışma | ||
7) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 6 ve Tartışma | ||
8) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 7 ve Tartışma | ||
9) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 8 ve Tartışma | ||
10) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 9 ve Tartışma | ||
11) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 10 ve Tartışma | ||
12) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 11 ve Tartışma | ||
13) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 12 ve Tartışma | ||
14) | Şeyler Üzerine Düşünmenin Aracı 13 ve Tartışma | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | 14 | % 40 |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 4 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |