İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM101
Ders İsmi: Stüdyo-I: Karşılaşmalar
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 8 7 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Nur Gürbüz, Ozan Gürsoy, Özden Demir, Beyza Nergis Özbek, R.Reyna Erşan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Stüdyo I: Karşılaşmalar, tasarım eğitiminin ilk döneminde, stüdyonun her aktif bileşenin bireysel ve kolektif potansiyelini eylemler ile, yavaş yaparak keşfe çıktığı bir ortam tahayyülüdür. Yarıyıl süresince başka başka malzemeleri, ortamları, yapma biçimlerini ve sistemleri araştırmayı, onlara aşinalık kazandırmayı, dokunarak ve yaparak davranışlarını, performanslarını, potansiyellerini keşfetmeyi, imkânlarını zorlamayı amaçlar. Henüz ‘bilmeme’ hali ile merak etmeye, fark etmeye, keşfetmeye, yavaşlamaya, yakından bakmaya, temas etmeye, derin düşünmeye, yaparak kendine, şeylere, birbirine ve yere sorular sormaya, tüm duyuları harekete geçirmeye, karşılaşmalara açık olmak üzere kurgulanmıştır. Karşılaşmalar, bir araştırma grubu olarak öğrenci ve öğreten ayrımının ortadan kalktığı ve herkesin beraber, işbirliği içinde çalıştığı, birbirinden öğrendikleri bir pedagojik yaklaşıma sahiptir: Deneyler, denemeler, deneyimler ve tartışmalar. Dolayısıyla sonuçlar, nihai ürünler değil, henüz başlamış yeni bir yolculuğun potansiyel parçalarıdır: yaparak ve madde ile düşünme, yavaşlık ve elleri kirletme, deneme-yanılmalar, süreçler, gövde ile deneyimleme, gözlem ve tartışma, otobiyografik anlatılar ve deneyim kayıtları gibi. Temel motivasyonu, öğrenmeyi [yeniden ve yaparak] öğrenmedir.

Stüdyo, başka başka malzemelerin, ortamların, yapma biçimlerinin ve sistemlerin deneyimlendiği, şeylerin maddesi, doğa ve dünya ile ilişki kurduran alt modüllerinden oluşur.Bu modüller, stüdyo kurgusuna bağlı olarak yıl içerisinde farklılık gösterebilir. Malzeme, teknik ve sistem araştırmaları, eş zamanlı olarak stüdyo seminerleri ve atölyeler ile başka stüdyo deneyimlerinin de paylaşım ortamına dönüşür.
Dersin Hedefi: • Tasarım yapma cesareti kazanmak.
• El ile yapma becerilerini keşfetmek ve geliştirmek.
• Farklı malzemeler ve yapım tekniklerinin olanaklarını keşfetmek: Malzemenin dönüşümü, değişimi, farklı tekniklere nasıl yanıt verdiği gibi deneyler gerçekleştirmek.
• Malzemeyi dokunarak tanımak.
• Açık kaynak tasarım ve üretici platformlarını tanımak.
• Kentteki farklı tasarımcıları ve küçük üretici gruplarını tanımak.
• Üretici gruplar ve tasarımcılarla tanışmak ve kentteki dinamik tasarım ağlarına dahil olmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarımda kullanılabilecek çeşitli malzemelerin olanaklarını bilir.
  2) Tasarımda malzemenin olanaklarının ve tekniklerin önemini kavrar.
  3) Tasarımda yenilikçi bakış açısının ve el ile yaparak keşfetmenin önemini kavrar.
  4) Tasarımın çok yönlü süreçlerden oluştuğunu kavrar.
  5) Tasarımda açık erişimli bilgi kaynaklarının önemini kavrar.
  6) Tasarımda ekolojik konuların, atık malzemenin, ileri dönüşüm ve geri dönüşümün önemini kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) El becerilerini kullanır.
  2) Kendi yapım tekniklerini ve malzeme kütüphanesini geliştirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çeşitli malzemeler kullanarak birebir tasarımlar yapmaya yetkinlik gösterir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş, Karşılaşma I, Malzemelerin potansiyelleri - Pafta
2) Giriş, Karşılaşma I, Malzemelerin potansiyelleri - Heykel
3) Giriş, Karşılaşma I, Mekan Atmosferi
4) Giriş, Karşılaşma I, Kavramsal Sanat - Acı
5) Giriş, Karşılaşma I, Film ve Kolaj - The Matrix, Fransız Yeni Dalga Yapımları
6) Karşılaşma II Beton: Araştırmalar
7) Karşılaşma II Beton: Araştırmalar
8) Karşılaşma II Beton: Araştırmalar
9) Karşılaşma III, Kumaş ve dikiş
10) Karşılaşma III, Kumaş ve dikiş
11) Karşılaşma III, Kompozit kumaş ve plastikler: Kompozit kumar yapma, Malzeme Tasarlamak, plastik geri dönüştürme
12) Karşılaşma III, Kompozit kumaş ve plastikler: Kompozit kumar yapma, Malzeme Tasarlamak, plastik geri dönüştürme
13) Karşılaşma IV, Kamusal Alan: Kentin tenine dokunmak
14) Karşılaşma IV, Kamusal Alan: Kentin tenine dokunmak
15) Karşılaşma IV, Kamusal Alan: Kentin tenine dokunmak
Diğer Kaynaklar: Balmond, C. (2008). Element. München: Prestel Pub.
Gjerde, E. (2018). Origami Tessellations Awe-Inspiring Geometric Designs. Massachusetts: A K Peters/CRC Press.
Goldman, F. E. (2014). Geometric Origami. San Diego: Thunder Bay Press.
Haraway, D. (1976). Crystals, Fabrics, and Fields. New York: Yale University Press.
Haraway, D. (1991). Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London & New York: Routledge.
Haraway, D. (2003). The Companion Species Manifesto: Dogs, People, and Significant Otherness. Chicago: Prickly Paradigm Press.
Haraway, D. (2007). When Species Meet. USA: University Of Minnesota Press.
Haskell, D.G. (2019). Saklı Orman: Bir Biyologun Güncesi. Ekofil Yayınları.
Hesse, H. (2018). Ağaçlar. İstanbul: Kolektif Kitap.
Hooks, B. (1993). Teaching to Transgress, Education as the Practice of Freedom. Canada: Post Hypnotic Press Inc.
Ingold, T., & Lee, J. (2016). Anthropological Studies of Creativity and Perception. London: Routledge.
Ingold, T. (2013). Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture. London & New York: Routledge.
Jackson, P. (2011). Folding Techniques for Designers: From Sheet to Form. Londra: Laurence King Publishing.
Jackson, P. (2013). Cut And Fold Techniques for Promotional Materials. London: Laurence King Publishing.
Jackson, P. (2014). Cut And Fold Techniques For Pop-Up Designs. London: Laurence King Publishing.
Noll, T. (2007). The Joint Book Complete Guide to Wood Joinery. New York: Chartwell Books.
Pawson, D. (2004). Handbook Of Knots. London: DK Publishing.
Pearce, P. (1980). Structure in Nature Is a Strategy for Design. Cambridge: The MIT Press.
Sennett, R. (2013). Zanaatkar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Stein, M. et al. (2016). Blueprint for Counter Education. Los Angeles: Inventory Press.
Sumiyoshi, T., & Matsui, G. (1991). Wood Joints In Classical Japanese Architecture. Tokio: Kajima Institute Publishing Company.
Vyzoviti, S. (2012). Folding Architecture. Amsterdam: BIS Publishers B.V.
Vyzoviti, S. (2012). Supersurfaces. Amsterdam: BIS Publishers B.V.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

2

3

4

5

6

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 15 165
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 13 96
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 5 30
GENEL SINAV (Final) 1 9
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 300
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 10