SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI512
Ders İsmi: Siyasi Tarih
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Zafer Çeler

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, batı toplumlarının ortaçağdan bugüne uzanan siyasal, kültürel ve toplum tarihlerinin gelişimine ilişkin bir anlayış edindirmeyi amaçlar.
Dersin Hedefi: Bu ders öğrencilere, batı toplumlarının ortaçağdan bugüne uzanan siyasal, kültürel ve toplum tarihlerinin gelişimine ilişkin bir anlayış edindirmeyi amaçlar.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, tarihsel bir çerçevede, siyasal, toplumsal, kültürel ve ekonomik değişimleri ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
  2) Siyasi tarih alanındaki gelişmeleri ana hatlarıyla ve bu alandaki temel tartışmalar ışığında kavrar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin yöntemselleğine ve içeriğine giriş
2) Avrupa 1450-1600 - Toplum ve Birey
3) Siyaset ve İktidar / Kültürel ve Entelektüel Yaşam 1450-1600
4) Reform, Ekonomi ve Teknoloji 1450-1600
5) Dünyada Avrupa 1450-1600
6) Bireyler, Siyaset ve İktidar 1600-1789
7) Kültürel, Entelektüel ve Dinsel Yaşam 1600-1789
8) Sınav Haftası
9) Ekonomi ve Teknoloji
10) Siyasette Devrimler 1775-1815 / Enerji ve Sanayideki Devrim 1780-1850
11) İdeolojiler ve Ayaklanmalar 1815-1850 / Nevzuhur Kentsel Toplumda Yaşam
12) Milliyetçilik Çağı 1850-1914 / Batı ve Dünya
13) Savaş ve Devrim / Kaygı Çağı
14) Diktatörlükler ve İkinci Dünya Savaşı / Soğuk Savaşta Çatışma ve Uzlaşı
15) Savaş Sonrası Düzeni Düşünmek / Küreselleşme Çağında Hayat
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: Weisner-Hanks, Merry E., Early Modern Europe 1450-1789, Cambridge University Press, 2013.

Hobsbawm, Eric, The Age of Revolution 1789-1848, Vintage Books, 1996.

Hobsbawm, Eric, The Age of Capital 1848-1875, Abacus Books, 1995.

Hobsbawm, Eric, The Age of Empire 1875-1915, Vintage Books, 1989.

Merriman, John, A History of Modern Europe: From the Renaissance to the Present, W.W. Norton & Company, 2010.

McKay, John P., Bennett. D. Hill, John Buckler, Patricia B. Ebrey, Roger B. Beck, Clare H. Crowston, Merry E. Weisner-Hanks, A History of World Societies, Bedford/St. Martin’s, 2012.

McKay, John P., Bennett. D. Hill, John Buckler, Clare H. Crowston, Merry E. Weisner-Hanks, Joe Perry, A History of Western Society, Bedford/St. Martin’s, 2014.

Davies, Norman, A History of Europe, Pimlico Publishing, 1997.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Makale Kritik 14 21
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 191
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6