SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI509
Ders İsmi: Bölgesel Çalışmalar
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZEL

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, 1990'larda ve yirmi birinci yüzyılın ilk yıllarında uluslararası ilişkilerde çarpıcı bir özellik olan yükselen bölgeselcilik dalgasına odaklanmaktadır. Başlangıçta, çoğu analist bölgeselciliği bir Avrupa fenomeni olarak gördü, savaş sonrası Avrupa'da kurulan kurumlara göre modellendi, daha sonra mevcut Avrupa Birliği ile birleşti ve başarısız olsa da, Latin Amerika ve Afrika'nın sözde gelişmekte olan ülkelerinde art arda uygulandı. Bununla birlikte, Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana, bölgeselcilik daha çeşitli hale geldi ve Avrupa modeli çoğunlukla uygulanamaz olarak reddedildi. Bunun yerine, bölgeselciliğin hem kavramsal hem de siyasi pratikte, en dramatik olarak Güneydoğu Asya'da, ancak bir dereceye kadar Latin Amerika ve Afrika'nın bazı bölgelerinde de yeni varyantları ortaya çıktı.
Dersin Hedefi: Bölgeler arası ve bölgeselleşmeyi daha iyi anlamak ve analiz etmek için ders, dünyanın farklı bölgelerindeki belirli bölgelerin multidisipliner bilgisini karşılaştırmalı ve küresel yaklaşımlarla birleştirir. Bölgesel ve uluslararası çalışmalar arasındaki tartışmalara ve alandaki ana teori ve metodolojilerin uygunluğunun değerlendirilmesine özel önem verilmektedir. Bu ders aynı zamanda bir bilgi alanı olarak bölge çalışmalarını tanımlar ve sınırlandırır ve bölgeler arasındaki ilişkiyi açıklar ve kuramsallaştırır. Genel olarak, dünyanın ana bölgelerinin temel siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel özelliklerinin bir özetini ve karşılaştırmasını sağlar.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 21. YÜZYILDA SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ
2) KIBRIS TÜRK VE RUM TOPLUMLARI ARASINDAKİ ÇATIŞMA-1
3) KIBRIS TÜRK VE RUM TOPLUMLARI ARASINDAKİ ÇATIŞMA-2
4) RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI VE KRİZİ-1
5) RUSYA-UKRAYNA KRİZİ VE SAVAŞI-2
6) ARA SINAV
7) DAĞLIKAZERBAYCAN-ERMENİSTAN ARASINDAKİ DAĞLIK KARABAĞ KRİZİ
8) KONFERANS-DEVAM EDEN ÇATIŞMALAR BAĞLAMINDA SALDIRI SUÇLARI: UKRAYNA-RUSYA VE GAZZE-İSRAİL ÇATIŞMA VAKALARI
9) NİJERYA'DA YAŞANAN İÇ ÇATIŞMA VE KRİZ
10) HIRVATİSTAN-SIRBİSTAN ÇATIŞMASI
11) TAYVAN KRİZİ
12) AFGANİSTAN ÇATIŞMASI VE TERÖRLE KÜRESEL SAVAŞ
13) ABD-MEKSİKA SINIRINDA İNSANİ KRİZ
14) BÖLGESEL ÇATIŞMALARIN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ
15) BÖLGESEL KRİZLERİN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ
Diğer Kaynaklar: AYOOB, Mohammed (1995). The Third World Security Predicament: State Making, Regional Conflict, and the International System. Boulder: Lynne Rienner Publishers.
BUZAN, Barry; WÆVER, Ole. (2003). Regions and Powers: the structure of International Security.
UK, Cambridge University Press.
DESTRADI, Sandra (2008). "Empire, Hegemony, and Leadership: Developing a Research Framework for the Study of Regional Powers," GIGA Working Paper Series 79, GIGA German Institute of Global and Area Studies.
FARRELL, Mary; HETTNE, Björn; LANGENHOVE, Luk Van (eds.) (2005). Global Politics of Regionalism: Theory and Practice. London: Pluto Press.
FLEMES, Daniel (ed.) (2010). Regional Leadership in the Global System: Ideas, Interests and Strategies of Regional Powers. Aldershot: Ashgate.
HENTZ, James; BØÅS, Morten (eds.) (2003). New and Critical Security and Regionalism. Burlington, VT: Ashgate.
HURRELL, Andrew (1995). Explaining the Resurgence of Regionalism in World Politics. Review of International Studies 21:331 - 358.
KATZENSTEIN, Peter J. (2005). A World of Regions: Asia and Europe in the American Imperium. Ithaca, N.Y.: Cornell University Press.
LAKE, David; MORGAN, Patrick (eds.) (1997). Regional Orders: Building Security in a New World. University Park: Pennsylvania State University Press.
LEMKE, Douglas (2002). Regions of War and Peace. New York: Cambridge University Press.
MISTRY, Percy S. (1999). "The New Regionalism: Impediment or Spur to Future Multilateralism?". In: HETTNE, Björn; INOTAI, András; SUNKEL, Osvaldo (eds.). Globalism and the New Regionalism. London: Macmillan.
REGINBOGIN, Herbert and Sami Dogru (2016), “Rethinking East Mediterranean Security: Powers, Allies & International.” In: Journal Touro Law School. New York
SCHULZ, Michael; SODERBAUM, Fredrik; OJENDAL, Joakim (ed.) (2001). Regionalization in A Globalizing World: A Comparative Perspective on Forms, Actors and Processes. London: Zed Books.
SHAW, Timothy M.; SÖDERBAUM, Fredrik (eds) (2004). Theories of New Regionalism. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 15
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100