SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSI509 | ||||||||
Ders İsmi: | Bölgesel Çalışmalar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZEL |
Dersin Amacı: | Bu ders, 1990'larda ve yirmi birinci yüzyılın ilk yıllarında uluslararası ilişkilerde çarpıcı bir özellik olan yükselen bölgeselcilik dalgasına odaklanmaktadır. Başlangıçta, çoğu analist bölgeselciliği bir Avrupa fenomeni olarak gördü, savaş sonrası Avrupa'da kurulan kurumlara göre modellendi, daha sonra mevcut Avrupa Birliği ile birleşti ve başarısız olsa da, Latin Amerika ve Afrika'nın sözde gelişmekte olan ülkelerinde art arda uygulandı. Bununla birlikte, Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana, bölgeselcilik daha çeşitli hale geldi ve Avrupa modeli çoğunlukla uygulanamaz olarak reddedildi. Bunun yerine, bölgeselciliğin hem kavramsal hem de siyasi pratikte, en dramatik olarak Güneydoğu Asya'da, ancak bir dereceye kadar Latin Amerika ve Afrika'nın bazı bölgelerinde de yeni varyantları ortaya çıktı. |
Dersin Hedefi: | Bölgeler arası ve bölgeselleşmeyi daha iyi anlamak ve analiz etmek için ders, dünyanın farklı bölgelerindeki belirli bölgelerin multidisipliner bilgisini karşılaştırmalı ve küresel yaklaşımlarla birleştirir. Bölgesel ve uluslararası çalışmalar arasındaki tartışmalara ve alandaki ana teori ve metodolojilerin uygunluğunun değerlendirilmesine özel önem verilmektedir. Bu ders aynı zamanda bir bilgi alanı olarak bölge çalışmalarını tanımlar ve sınırlandırır ve bölgeler arasındaki ilişkiyi açıklar ve kuramsallaştırır. Genel olarak, dünyanın ana bölgelerinin temel siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel özelliklerinin bir özetini ve karşılaştırmasını sağlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | 21. YÜZYILDA SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ | ||
2) | KIBRIS TÜRK VE RUM TOPLUMLARI ARASINDAKİ ÇATIŞMA-1 | ||
3) | KIBRIS TÜRK VE RUM TOPLUMLARI ARASINDAKİ ÇATIŞMA-2 | ||
4) | RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI VE KRİZİ-1 | ||
5) | RUSYA-UKRAYNA KRİZİ VE SAVAŞI-2 | ||
6) | ARA SINAV | ||
7) | DAĞLIKAZERBAYCAN-ERMENİSTAN ARASINDAKİ DAĞLIK KARABAĞ KRİZİ | ||
8) | KONFERANS-DEVAM EDEN ÇATIŞMALAR BAĞLAMINDA SALDIRI SUÇLARI: UKRAYNA-RUSYA VE GAZZE-İSRAİL ÇATIŞMA VAKALARI | ||
9) | NİJERYA'DA YAŞANAN İÇ ÇATIŞMA VE KRİZ | ||
10) | HIRVATİSTAN-SIRBİSTAN ÇATIŞMASI | ||
11) | TAYVAN KRİZİ | ||
12) | AFGANİSTAN ÇATIŞMASI VE TERÖRLE KÜRESEL SAVAŞ | ||
13) | ABD-MEKSİKA SINIRINDA İNSANİ KRİZ | ||
14) | BÖLGESEL ÇATIŞMALARIN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ | ||
15) | BÖLGESEL KRİZLERİN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek | |||
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek | |||
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |