SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI505
Ders İsmi: Uluslararası Güncel Sorunlar
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Hatice Deniz Yükseker Tekin

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modern insan göçlerini incelemek
Göç hakkındaki farklı teorileri ele almak
Modern dünyadaki belli başlı göç hareketlerini incelemek
Türkiye'nin uluslararası göç deneyimi üzerinde durmak
Dersin Hedefi: Farklı göç türlerini açıklayabilmek
Göçe ilişkin farklı teorileri anlamak
Modern göçler tarihi hakkında bilgi sahibi olmak
Son 40 yılda göç hareketlerinin geçirdiği değişiklikleri bilmek
Mülteci kavramını tanımlamak
Türkiye'nin son on yıllardaki göç deneyimini anlamak
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Göç hakkındaki farklı kuramları birbirinden ayırt edebilmek
  2) Farklı göç türlerini tanımlayabilmek
  3) Göç tarihi hakkında bilgi sahibi olmak
  4) Türkiye'nin göç deneyimini bilmek
  5) Göç ile uluslararası politika arasındaki bağlantıları anlamak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı göç dalgalarını anlamak için göç teorilerini uygulamak
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş
2) Göçmen kimdir? Tanımlar
3) Göç teorileri
4) 17.-19. yy'lar arasında göç
5) 20. yy'da sanayileşmiş ülkelere göç
6) Göçün küreselleşmesi
7) Tekrar
8) Ara sınav
9) Mülteciler
10) Türkiye'de Mülteciler: Suriyeliler
11) Türkiye'de Mülteciler: Afganlar
12) Göçmen entegrasyonu
13) Toplumsal cinsiyet ve göç
14) Göç ve kalkınma
15) Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Stephen Castles, Hein de Haas and Mark Miller, 2014, The Age of Migration (5th edition). Palgrave MacMillan.

Danièle Bélanger and Cenk Saraçoğlu. 2022. “Processes of Wage Theft: The Neoliberal Labor Market and Syrian Refugees in Turkey” in Erol Balkan and Zümray Kutlu Tonak (Eds.) Refugees on the Move. CRISIS AND RESPONSE IN TURKEY AND EUROPE. Berghahn Books.

Ahmet Içduygu and Damla B. Aksel. 2022. “Vulnerable Permanency in Mass Influx: The Case of Syrians in Turkey” in Erol Balkan and Zümray Kutlu Tonak (Eds.) Refugees on the Move. CRISIS AND RESPONSE IN TURKEY AND EUROPE. Berghahn Books.

Sibel Karadağ (2021). Ghosts of Istanbul: Afghans at the Margins of Precarity” GAR Report.

Rinus Penninx and Blanca Garcés-Mascareñas, 2016. “The Concept of Integration as an Analytical Tool and as a Policy Concept” Integration Policies and Processes in Europe. Springer.

Saime Özçürümez and Deniz Yıldırım. 2022. “Why Do Employment and Socioeconomic Integration Have a Strained Relationship? The International Protection Context and Syrians in Turkey,” in Erol Balkan and Zümray Kutlu Tonak (Eds.) Refugees on the Move. CRISIS AND RESPONSE IN TURKEY AND EUROPE. Berghahn Books.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

4

Program Kazanımları
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 89
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 20
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 1 25
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 180
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6