Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Okul Sosyal Hizmeti Nedir |
2) |
Eğitimde ailenin yeri, Aileye düşen sorumluluklar, Veli toplantıları |
3) |
Eğitim Sistemi |
4) |
Okul Ortamları, Güvenlik, Ergonomi, Oyun alanları ve Çevre düzenlemesi |
5) |
Okul Sosyal Hizmeti İçin Gerekli Eğitimler. |
6) |
NASW Okul Sosyal Hizmeti Standartları |
7) |
Okulda Sosyal Hizmet Uygulamalarının Genel Çerçevesi |
8) |
Okullarda Karşılaşılan Temel Sorunlar |
9) |
Okul Sosyal Hizmetinin Kavramsal Çerçevesi |
10) |
Okul Ortamında Sosyal İçerme ve Sosyal Dışlanma |
11) |
Okullarda Karşılaşılan Psiko-Sosyal Sorunlara İlişkin Örnek Olayların Tartışılması |
12) |
Eğitimle İlgili Kanunlar |
13) |
Okulda Grup Çalışması |
14) |
Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Okulda Çalıştığı Müracaatçı Sistemleri ve Psiko-Sosyal Özellikleri |
Diğer Kaynaklar: |
Dupper, David. "Okul Sosyal Hizmeti etkin beceri ve müdahaleler". çev.Yasemin Özkan&Elif Gökçearslan, Ankara: Maya Akademi 2011.
Prof. Dr. Nihal turanA Armağan-Sosyal Hizmett yeni yaklaşımlar ve Sorun Alanlarıe ed: Aliye Mavili Aktaş, Veli Duyan, 2001.
Openshaw, L. "Social Work in Schools: Principles and Practice. The Guilford Press, 2008.
Dupper, D.R. "Social Work: Ss&Interventions for Effective Practice". John Wiley & Sons, Inc.USA, 2003.
Dupper, D.R. "Social Work: Ss & Interventions for Effective Practice". John Wiley & Sons, Inc.USA, 2003.
Openshaw, L. "Social Work in Schools: Principles and Practice. The Guilford Press, 2008. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|