İŞLETME (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA104
Ders İsmi: Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Elif Çağlı Kaynak

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersinin amacı, öğrencilere Atatürk'ün hayatı, düşünceleri ve gerçekleştirdiği inkılapları daha ayrıntılı bir şekilde öğretmek ve anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere Atatürk'ün devrimci vizyonunu ve Türkiye'yi modernleştirme hedeflerini kavratırken, onun liderlik ve devlet yönetimi anlayışını da ele alır. Aynı zamanda Atatürk'ün demokrasi, laiklik, milliyetçilik, devletçilik ve devrimcilik gibi temel ilkelerini öğrencilere aktarırken, onların bu ilkeleri günümüz Türkiye'sindeki önemini ve uygulamalarını da değerlendirmelerini sağlar. Bu ders aynı zamanda öğrencilere Atatürk'ün düşüncelerinden ve inkılaplarından ilham alarak, kendi vatandaşlık sorumluluklarını ve ülkelerine karşı duyarlılıklarını artırmayı hedefler
Dersin Hedefi: Öğrencilerin Atatürk İlkeleri'ni anlamalarını sağlamak ve bu ilkelerin Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerini oluşturan değerler olduğunu kavramalarını sağlamak.

Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ve Atatürk'ün gerçekleştirdiği inkılapları detaylı bir şekilde inceleyerek, tarih bilincinin gelişmesini sağlamak.

Öğrencilerin Atatürk'ün liderlik vasıflarını ve devrimci kişiliğini anlayarak, onun fikir ve yaşam tarzını takdir etmelerini sağlamak.

Öğrencilerin Atatürk döneminde gerçekleşen devrimlerin tarih, kültür, ekonomi ve siyaset üzerindeki etkilerini incelemek ve bu etkileri analitik bir perspektifle değerlendirmek.

Öğrencilerin milli ve manevi değerlerimize sahip çıkmayı öğrenerek, vatanseverlik duygusuyla yetişmelerini sağlamak.

Öğrencilerin demokrasi ve insan hakları kavramlarını anlamalarını sağlamak ve bu değerleri benimsemelerini desteklemek.

Öğrencilerin toplumsal sorunları ve tarihsel süreçleri eleştirel bir şekilde değerlendirebilmelerini sağlamak.

Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceğiyle ilgili sorumluluk bilinci geliştirmelerini sağlamak.

Öğrencilerin tarih bilgi ve becerilerini kullanarak, araştırma, değerlendirme ve sunma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamak.

Öğrencilerin ulusal bir kimlik ve kültür oluşturma sürecini anlamalarını sağlayarak, vatandaşlık bilincinin gelişmesine katkıda bulunmak.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Atatürk İnkılapları'nın Türkiye'nin modernleşme yolculuğundaki rolünü anlar
  2) Türkiye'nin siyasal ve sosyal dönüşümü hakkında bilgi edinir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Türkiye Cumhuriyeti'nin demokratikleşme sürecini anlamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş
2) Tek Parti Dönemi
3) Tek Parti Dönemi
4) Demokrasiye Geçiş
5) Demokrat Parti Dönemi
6) Demokrat Parti Dönemi
7) Tek Parti Dönemi
8) Ara Sınav
9) İkinci Cumhuriyet
10) İkinci Cumhuriyet
11) Üçüncü Cumhuriyet
12) Üçüncü Cumhuriyet
13) Günümüz Türkiyesi
14) Current Turkey
15) Genel Değerlendirme
16) Final
Diğer Kaynaklar: Erik J. Zührer, Turkey: A Modern History, Third Edition
Other articles that may be given

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. 1 1 1
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. 1 1 1
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. 1 1 1
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. 1 1 1
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. 1 1 1
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. 1 1 1
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. 1 1 1
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. 1 1 1
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. 1 1 1
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. 1 1 1
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. 1 1 1
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. 1 1 1
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. 1 1 1
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. 1 1 1
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. 1 1 1
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. 1 1 1
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. 1 1 1
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. 1 1 1
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. 1 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 17
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 82
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2