PSIKOLOJI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU 829
Ders İsmi: Counselling Parents (Erasmus Project)
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. K. Esin Cantez, Prof. Dr. Diana Jost, Öğr. Gör. Peter Hockamp

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ebeveyn Danışmanlığının kapsamı ve emel özelliklerini bilmek.
Dersin Hedefi: Çocuk gelişiminde bağlanma teorisi gibi önemli konu ve kavramları bilmek. Çocukluk ve ergenlik sürecinde problemli davranışları anlamak ve bu davranışların normal gelişim süreçleri ve ruhsal bozukluklarla olan ilişkisini kavramak. Ailelerin çocukların gelişimini desteklemek için kullanabileceği stratejileri tanımlamak.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Aile danışmanlığının önemi ve kapsamı, çocuk ve ergenlikte normal ve anormal gelişim süreçleri ile ailenin gelişim sürecindeki rolünü bilir.
  2) Aile danışmanlığında uygulanabilecek temel stratejileri kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Aile danışmanlığında yapılan klinik görüşmeleri bilir.
  2) Bireyin gelişimini değerlendirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Aile danışmanlığı diline hakim olur ve alandaki temel çalışmaları bilir.
  2) Aile danışmanlığı uygulamalarını kültürlerarası bir perspektifle tartışır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş: Danışmanlık ve Erasmus Projesinin Ana Bileşenleri
2) Doğaya Karşı Yetiştirme tartışması ve ikiz çalışmalarına giriş
3) Giriş: Genlerin ve Çevrenin Etkileşimi
4) Çocukluk Çağı Olumsuz Yaşantıları (ACE'ler): Genel Bakış
5) Çocukluk Çağı Olumsuz Yaşantıları (ACE'ler): Ruh Sağlığı sağlayıcı modülü
6) Son Tartışma: Psikolojik danışmada sosyo-ekolojik model ve ebeveynlerin rolü
7) Ebeveyn Danışmanlığına Giriş
8) Temel Bilgiler: Danışmanlık
9) Okuma haftası
10) Ebeveyn Danışmanlığı: Motivavasyonel Görüşme
11) Bağlanma I: Bebeklik döneminde ebeveynlik tarzı ve bağlanma
12) Problemli Davranışla Başa Çıkma: Giriş
13) Çiftler halinde çalışma: Her iki görüşmenin de son halini kaydedilmesi
14) Geribildirim: Klinik Görüşmeler
Diğer Kaynaklar: Levine, L. E. & Munsch, J. (2018). Child development: An active learning approach (p. 125 - 129). Los Angeles: Sage.Hock, R. R. (2015).

Forty studies that changed psychology : explorations into the history of
psychological research / Roger R. Hock, Ph.D., Mendocino College (7. edition, global edition). Pearson.

Adverse Childhood Experiences (ACEs): Overview + knowledge check
https://vetoviolence.cdc.gov/apps/aces-training/#/#top (Modul Overview)

Adverse Childhood Experiences (ACEs): Mental Health provider module + knowledge check
https://vetoviolence.cdc.gov/apps/aces-training/#/#top (Mental Health Provider Modul).

Robert Winston_The Jim Twins. https://www.youtube.com/watch?v=qw3S35wGgT8

Epigenetics: Nature vs Nurture. https://www.youtube.com/watch?v=k50yMwEOWGU

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser.
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar.
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar.
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar.
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular.
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar.
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür.
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular.
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir.
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir.
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 3 3
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 54
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1