|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanat Tarihi’nin temel kavram ve terimlerini öğrenir.
|
2) Sanat Tarihi’nin kapsamına giren çalışma konularını öğrenir.
|
3) Mimari yapı türleri hakkında bilgi verebilir.
|
4) Mimari yapıların bölümleri hakkında bilgi verebilir.
|
5) Hıristiyan Sanatı ile Türk Sanatı’na ilişkin terimlerin farklarını ve kullanılış şeklini öğrenir.
|
6) Küçük el sanatlarında kullanılan aletler hakkında bilgi edinir.
|
7) Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının neler olduğunu ve bunları koruma bilincinin önemini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersle ilgili kaynakça tanıtımı yapılarak dersin amaç ve içeriği hakkında bilgi verilmesi |
2) |
Sanat Tarihi ile ilgili genel kavram ve terminolojinin görseller eşliğinde anlatılması |
3) |
Mimari yapı türlerinin (cami, medrese, kilise, türbe, han vb.) tanımlanarak görseller eşliğinde anlatılması |
4) |
Mimari yapı bölümlerine ilişkin terimler ile mimari yapıların ögeleri, örtü sistemi ve geçiş unsurları ile taşıyıcı ögelerin tanımlanarak görseller eşliğinde anlatılması |
5) |
Kullanılan yapı malzemesi ve tekniklerle ilgili terimlerin görseller eşliğinde anlatılması |
6) |
Mimarlık ile ilgili terimlerin (plan, kesit, rölöve, restitüsyon, restorasyon vb.) görseller eşliğinde anlatılması |
7) |
Mimari ve küçük sanatlarda kullanılan süsleme motiflerinin görseller eşliğinde anlatılması |
8) |
Kilise mimarisi ile ilgili yapı türlerinin, yapı bölümlerinin ve yapı ögelerinin görseller eşliğinde anlatılması. |
9) |
Hıristiyan tasvir sanatında kullanılan kavram ve terimlerin görseller eşliğinde anlatılması. |
10) |
Hıristiyan mimarisi ve küçük sanatlarında kullanılan süsleme motiflerinin görseller eşliğinde anlatılması. |
11) |
Küçük sanatlarda (halı, minyatür vb.) kullanılan terimlerin görseller eşliğinde anlatılması. |
12) |
Sanatın tanımının yapılarak türlerinin ve Sanat Tarihi’nin ilgilendiği sanat dallarının anlatılması. |
13) |
Taşınmaz kültür varlıklarının yapı türlerine göre gruplanarak kısaca anlatılması. |
14) |
Taşınır kültür varlıklarının türlerine göre gruplanarak kısaca anlatılması. |
Diğer Kaynaklar: |
ALTUN, ARA, Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet, İstanbul 1988.
ARSEVEN, CELAL ESAD, Türk Sanatı, İstanbul 1970.
ARSEVEN, CELAL ESAD, Türk Sanatı Tarihi. Menşeinden Bugüne Kadar Mimari, Heykel, Resim, Süsleme ve Tezyini Sanatlar, İstanbul 1955.
ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul 1993.
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.1-3, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul 1997.
HASOL, Doğan, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, Yem Yayın, İstanbul 1998.
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|