ANESTEZI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | KRG102 | ||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Gelişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Aslı Erdoğdu |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; iş dünyasının hızla değişen koşulları karşısında, öğrencilere gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve bunları kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırarak verimli bir çalışma hayatı geçirmelerini sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilerin, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyerini planlamasını sağlamak ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kariyer haritası oluşturabilir.
Kariyer ve kariyer planlama kavramlarını ifade edebilir.
Etkili iletişim kurabilir.
Kişisel özelliklerinin farkına vararak meslek seçimi konusunda kariyer planlama yöntemlerini kullanabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Geleceğini tahmin edebilme becerisi kazanır.
Amaç ve hedeflerini belirleme becerisi kazanır.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bireysel kariyer planlamayı öğrenir.
İş başvurularında kullanılmak üzere özgeçmiş / ön yazı hazırlayabilir.
Doğru ve etkili iletişim becerileri ile beden dili konusunda bilgi sahibi olur.
Ulusal ve uluslararası değişim programları, burslar, akademik kariyer ve sınavlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Temel Kavramlar | ||
2) | Kariyer Kavramı, Önemi ve Kariyerle İlgili Kavramlar | ||
3) | Bireysel Kariyer Planlama ve Kariyer Seçimi | ||
4) | Kariyer Seçimi ve Kişilik Arasındaki İlişki | ||
5) | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları ve Burslar | ||
6) | Akademik Kariyer ve Sınavlar | ||
7) | Genel Değerlendirme | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | İnce Beceriler (Soft-Skills) ve Teknik Beceriler (Hard-Skills) | ||
10) | Temel İletişim Becerileri | ||
11) | Diksiyon ve Etkili Beden Dili | ||
12) | Öz Geçmiş ve Ön Yazı Hazırlama | ||
13) | İş Arama Yöntemleri | ||
14) | Mülakat Teknikleri | ||
15) | Genel Değerlendirme | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Anestezide kullanılan sistemler Cihazlar/Aygıtlar ve ilaçlar ( indüksiyon ajanları, inhalasyon ajanları,kas gevşeticiler, opioid analjezikler) ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||
2) Entübasyon,kanülasyon (intraveöz), maskeleme gibi girişimler ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||
3) Ekip ile birlikte acil durumlarda müdahale edebilecek bilgiye sahip olur | |||||||||||||||||
4) Sorunları erken fark edebilme ve bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözme yeteneğine sahiptir | |||||||||||||||||
5) Her hastayı bireysel ve bütüncül olarak değerlendirir | |||||||||||||||||
6) Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||||
7) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||
8) Aldığı görevleri zamanındave eksiksiz yerine getirir. | |||||||||||||||||
9) Gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, bireysel ve mesleki gelişimini sürdürür. | |||||||||||||||||
10) Sağlık bakımıyla ilgili güncel gelişmeleri takip ederek alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim ve toplantılara katılır. | |||||||||||||||||
11) Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, bilgi verir. | |||||||||||||||||
12) Ekip içerisinde etkin iletişim kurar ve ekip üyeleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
13) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar | |||||||||||||||||
14) Hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, ameliyat süresince takibinde, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında yetkindir. | |||||||||||||||||
15) Sağlık kurum ve kuruluşlarının anesteziyoloji ve reanimasyon ünitelerinde çalışabilecek düzeye sahiptir. | |||||||||||||||||
16) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||||
17) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |