SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBK707
Ders İsmi: İletişim ve Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF.DR. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm disiplinler için dışa yansıtma özelliğinin ötesinde bir araya getirici özelliği ile iletişim olgusuna ait temel bilgilerin bunun yanında kendisini ifade etmek isteyen tüm kurum ve insanların mesajlarının aktarılması ve uygulamalı örnekler üzerinden iletişim ve Halkla İlişkilerin birlikte irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: İletişim ve Halkla İlişkiler sürecinin amacına ulaşmayı hedefleyen stratejisinin kurgulanması, takibi ve değerlendirilmesi. Bu bağlamda, bir iletişimin kurulması için göz önünde bulundurulması ve kaçınılması gereken etmenleri uygulamalarla, yapılan projeler üzerinden, örneklerle tartışmaktır.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Açılış dersi ve derse genel bakış
2) İletişim kavramının doğuşu
3) İletişim kavramı, toplumsallık ve iletişim süreci
4) İletişim süreci öğeleri ve halkla İlişkiler
5) İletişim türleri I-II
6) Halkla İlişkiler ve İletişim Modelleri I
7) İletişimin türleri arasındaki farklılık ve benzerlikler
8) Ara değerlendirme ve İletişim ve Hİ Modelleri II-Öğrenci Çalışmaları Tartışma
9) İletişim ve Hİ Modelleri II-Öğrenci Çalışmaları Tartışma
10) İletişim ve Hİ Modelleri III-Öğrenci Çalışmaları Tartışma
11) İletişim ve Hİ Modelleri Karşılaştırmaları-Öğrenci Çalışmaları Tartışma
12) İletişim ve Hİ işlevlerinin uygulama üzerinden saptanarak tartışılması-Öğrenci Çalışmaları Sunum
13) İletişim engelleri ve türlerinin bir iletişim Sürecindeki temel ilkeler çerçevesinde ele alınması- Öğrenci Çalışmaları Sunum
14) İletişimin; tasarım, uygulama ve itibar yönetimi etkileşiminin tartışılması- Öğrenci Çalışmaları Sunum
Diğer Kaynaklar: 1 Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, 2007.
2. -Ruken Özgül Kılanç, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi, Kriter Yay., 2014.
3. Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
4. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
5. Lazar, Judith. İletişim Bilimi, Ankara: Vadi Yayınları, 2001.
6. McQuail, Denis ve Windahl, Sven. İletişim Modelleri, Ankara: İmge Kitabevi, 2005
7. Bourse, Michel ve Yücel, Halime. İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012
8. Tutar, Hasan ve Yılmaz M.Kemal. Genel İletişim kavramlar ve Modeller, Ankara: Seçkin Yay., 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100