HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF 825 | ||||||||
Ders İsmi: | Hasta ve Çalışan Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Lale Ercan |
Dersin Amacı: | Sağlık kurumlarında hasta güvenliğine yönelik riskleri belirleyebilmek, hastanelerde hasta güvenliği kapsamında yer alan beklenmedik olayları tanımlayabilmek, beklenmedik olaylar ve hatalarda izlenecek yolları bilmek. |
Dersin Hedefi: | Hasta güvenliğinde temel kavramların öğrenilmesi. Hasta güvenliğinin hukuki sorumluluklarının öğrenilmesi. Hastaların doğru kimliklendirilmesi. Hasta güvenliğinde enfeksiyonların kontrolü ve izolasyon önlemlerinin öğrenilmesi. Güvenli İlaç uygulamaları ile yüksek riskli ilaçların güvenliğinin sağlanması. Düşmelerden kaynaklı hastaların zarar görmesinin engellenmesi. Cerrahi hataların hastaya zarar vermesinin önlenmesi(doğru taraf, doğru prosedür, doğru hasta ile cerrahinin sağlanması). Kan transfüzyonu hatalarının hastaya zarar vermesinin önlenmesi. Atık ve temizlik kontrolü ile hasta güvenliğinin sağlanması Hasta kısıtlamalarında ve radyosyonda hasta güvenliğinin sağlanması. Etkili iletişimin artırılması Çalışan güvenliğinin sağlanması Doğru dozda doğru yolla ilaç uygulamasının yapılması. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hasta güvenliğinin temel kavramlarını amacını ve önemini tanımlar
|
||
2) Ulusal ve uluslararası hasta güvenliği hedeflerini kavrar |
||
3) İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda strateji geliştirir |
||
4) Cerrahi hataların önlenmesine yönelik strateji geliştirir |
||
5) Hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik strateji geliştirir |
||
6) Kan ve kan ürünü transfüzyonu hatalarının önlenmesine yönelik strateji geliştirir |
||
7) Hasta güvenliği ile ilgili uygulamaları değerlendirir |
||
8) Çalışan güvenliği ile ilgili uygulamaları bilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | HASTA GÜVENLİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR VE KAPSAM | ||
2) | HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİNE HUKUKİ BAKIŞ VE SORUMLULUKLAR | ||
3) | DOĞRU KİMLİKLENDİRME VE RENKLİ KODLAR | ||
4) | HASTA GÜVENLİĞİNDE ENFEKSİYONLARIN KONTROLÜ VE İZOLASYON ÖNLEMLERİ | ||
5) | İLAÇ GÜVENLİĞİ | ||
6) | HASTA GÜVENLİĞİNDE DÜŞMELER | ||
7) | GÜVENLİ CERRAHİ | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | GÜVENLİ TRANSFÜZYON UYGULAMALARI | ||
10) | HASTANE HİJYEN PLANI VE ATIK YÖNETİMİ | ||
11) | HASTA KISITLAMASINDA HASTA GÜVENLİĞİ ve RADYASYON GÜVENLİĞİ | ||
12) | HASTA GÜVENLİĞİNDE ETKİLİ İLETİŞİM DOĞRU HASTA TESLİMİ | ||
13) | HASTA GÜVENLİĞİNDE ETKİLİ İLETİŞİM DOĞRU HASTA TESLİMİ | ||
14) | ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ | ||
15) | İLAÇ DOZ HESAPLAMA | ||
16) | FİNAL | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | |||||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | |||||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | |||||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | |||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | |||||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | |||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | |||||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | |||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 93 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |