FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR701
Ders İsmi: Geriatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Azize Dik

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geriatrik bireylerde fizyoterapiye özgü değerlendirmelerin ve uygulamalarının kavranması
Dersin Hedefi: Fizyoterapide geriatrik değerlendirme prensipleri ve uygulamalarını kavrayabilme, yaşlılık ve yaşlanma sürecini fizyoterapi ile ilişkili olarak açıklayabilme
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Geriatrik bireylerdeki fizyolojik değişikleri açıklar.
  2) Yaşlılık ve yaşlanma süreci ile ilgili kavramları tanımlar.
  3) Geriatrik bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar.
  4) Geriatrik fizyoterap ve rehabilitasyoni ile ilgili literatürü izler.
  5) Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konuları açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Geriatrik bireylerde fizyoterapive rehabilitasyon sürecinde diğer sağlık profesyonelleri ile ortak çalışma yürütür.
  2) Geriatrik sağlıklı bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  3) Geriatrik değerlendirme sonuçlarını yorumlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Geriatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki değerlendirme prensiplerini uygular.
  2) Geriatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili düşüncelerini ekip içerisinde paylaşır.
  3) Geriatrik bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını düzenler ve yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Geriatri ve Yaşlanma ile İlgili Tanımlar
2) Geriatride genel sağlığın desteklenmesi
3) Yaşlanma ile meydana gelen sistemsel değişiklikler
4) Yaşlılıkta Fiziksel Aktivite
5) Yaşlılıkta Fiziksel Aktivite
6) Öğrenci seminerleri-I Yaşlanma ve egzersiz
7) Öğrenci seminerleri-II Yaşlanma ve egzersiz
8) ARA SINAV HAFTASI
9) Yaşlanma ve osteoartrit-I
10) Yaşlanma ve osteoartrit-II
11) Yaşlanma ve osteoporoz
12) Demans
13) Yaşlılıkta Düşmenin Önlenmesi
14) Yaşlılıkta Kalp Sağlığı
15) Yaşlılıkta Depresyon
16) FİNAL SINAVI HAFTASI
Diğer Kaynaklar: 1)Prof. Dr. Servet ARIOĞLU MN Medikal & Nobel, Geriatri ve gerontoloji,
2)SAVAŞ, S. (2011). GERİATRİK GRUPTA EGZERSİZ REÇETELENMESİ. Turkish Journal of Geriatrics/Türk Geriatri Dergisi, 14(3). 3)Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Fatih Erbahçeci, Necmiye Ün Yıldırım, Hipokrat Kitabevi 4)Telerehabilitasyon Fizyoterapi Uygulamaları, Nezire Köse, İlke Keser, Erdi Kayabınar, Ceyhun Türkmen, Hipokrat Kitabevi, 2022 5)Geriatride Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Prensipleri, Nuray Kırdı, Filiz Can, Nursen İlçin, Ayşe Abit Kocaman, Hipokrat Kitabevi, 2022

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 1 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 1 2 3 3 2 3 3 3 3 3 3
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 2 3 3 3 3 3 3 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 1 3 3 3 3 1 3
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 1 3 3 3 3 3 3 3
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır 1 3 3 3 3 3 3 3
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 1 3 3 3 3 3 2 3
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 1 3 3 3 3 1 3
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 3 3 3 3 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 3 3 3 3 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 7 7
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 7
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 1
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 66
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2