PSIKOLOJI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY209 | ||||||||
Ders İsmi: | Behavioral Procedures on Development | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Uzman Psikolog Ceylan Ayseli |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ▪ gelişimsel psikopatoloji ile ilgili temel kavramlara ve teorik çerçeveye aşinalık göstermek, ▪ çocukluk ve ergenlik döneminde psikolojik bozukluklarla ilgili belirtileri tespit etmek, ▪ Risk faktörlerini, etiyolojiyi belirlemek ve tedavi tekniklerine aşina olmak, ▪ eleştirel düşünce sergilemek gibi beceriler geliştirmesi beklenmektedir. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, öğrencilere erken dönem gelişimde uyumsal olmayan gelişimin derinlemesine araştırılmasını sağlamak için tasarlanmıştır. Çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikolojik sorunların duygusal, davranışsal ve bilişsel yönleri gelişimsel kapsamda incelenecektir. Etiyoloji, prognoz, risk faktörleri, koruyucu faktörler ve müdahale tekniklerine değinilecektir. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gelişimsel psikopatoloji kapsamındaki psikolojik bozuklukların seyri ve tedavisi konusundaki kavram ve açıklamaları temel düzeyde bilir. |
||
2) Genetik ve çevresel faktörlerden etkilenen ruhsal rahatsızlıkların etiyolojisini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinin gelişimsel eşikleri ve meseleleri ile ilişkili olarak temel psikopatoloji formülasyonu yapar. |
||
2) Çocukluk/ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını etkileyen genetik ve çevresel etkenleri anlamak için klinik formülasyonlarda ve araştırma planlamalarında güncel gelişmeleri temel düzeyde uygular.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk/ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını etkileyen genetik ve çevresel etkenleri anlamak için klinik formülasyonlarda ve araştırma planlamalarında güncel gelişmeleri temel düzeyde tartışır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Gelişim İlkeleri Psikopatoloji, Tarih ve Teorik Yaklaşımlar Değerlendirme Yöntemleri Risk faktörleri | ||
2) | Gelişim İlkeleri Psikopatoloji, Tarih ve Teorik Yaklaşımlar Değerlendirme Yöntemleri Risk faktörleri | ||
3) | Çocukluk Çağı Depresyonu İçselleştirilmiş Sorunlar Anaklitik depresyon Majör Depresyon Tanı Kriterleri Eştanılar Etiyoloji Nesne İlişkileri Kuramı ve Depresyon | ||
4) | Çocuklukta Kaygı Bozuklukları Ayrılık Kaygısı Bozukluğu Seçici Mutizm (Mutizm) Spesifik Fobi Sosyal Anksiyete Bozukluğu (Sosyal Fobi) Yaygın Anksiyete Bozukluğu | ||
5) | Sosyal Anksiyete Bozukluğu (Sosyal Fobi) Yaygın Anksiyete Bozukluğu Obsesif kompulsif bozukluk | ||
6) | Deri Yolma Bozukluğu – Saç Yolma Bozukluğu Travma ve Tetikle İlgili Bozukluklar Reaktif bağlanma bozukluğu Travmatik stres bozukluğu sonrası | ||
7) | Karşı Gelme Bozukluğu | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Tavır/Davranış Bozukluğu | ||
10) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||
11) | Çocuklarda ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları | ||
12) | Otizm Spektrum Bozukluğu ve Reaktif Bağlanma Bozukluğu | ||
13) | Öğrenme Bozuklukları | ||
14) | Vaka Çalışması İncelemesi | ||
15) | Vaka Çalışması İncelemesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 24 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 12 | 12 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 4 | 32 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |