PSIKOLOJI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY205
Ders İsmi: History of Psychology
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): ESRA ALICI DUYULER

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikolojinin ortaya çıkışı, temel kuramları, ortaya çıkmasını sağlayan felsefi akımları, günümüzdeki durumu ve gelecekteki varlığını anlamak ve tartışmak.
Dersin Hedefi: Psikoloji biliminin olgu, bulgu ve yöntemlere tarihsel bir açıdan bakarak geniş bir perspektif kazanmak.
Psikoloji tarihi açısından kavram ve olguları öğretirken bunlar hakkında kuramsal tartışma yapabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikoloji biliminin tarihini kavrar.
  2) Psikoloji tarihinde önemli yeri olan doğa bilimleri ve felsefe yaklaşımlarını kavrar.
  3) Psikoloji biliminin ortaya çıkışını kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikolojinin temel paradigmalarını kavrar.
  2) Psikoloji biliminin felsefeden kopuş süreci hakkında grup içinde tartışır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu alandaki literatürü ve çalışmaları bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş (İzlence) Neden Psikoloji Tarihi okunmalı?
2) Psikoloji Üzerindeki Felsefi Etkiler
3) Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler (devam)
3) Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler
5) Yeni Psikoloji/Yeni Bilimin Doğuşu
6) Yapısalcılık
7) İşlevselcilik
8) Ara Sınav
9) Uygulamalı Psikoloji
10) Öğrenci Sunumları - 6 Klasik Deney
11) Davranışçılık ve Bilişsel Psikoloji
12) Gestalt Psikolojisi
13) Psikanaliz
14) Türkiye'de Psikoloji Tarihi
15) Çağdaş Gelişmeler ve Psikolojinin Geleceği
Diğer Kaynaklar: Shiraev, E. (2015). A history of psychology: A global perspective(2nd ed.). Los Angeles: Sage Publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Psikolojinin, temel kavramlarına, kuramlarına, tarihine ve güncel gelişmelerine hakimdir.
2) 2. Psikolojinin alt alanları ile bu alanların çalışma ilkeleri konusunda bilgi sahibidir.
3) 3. Disiplinler arası çalışmanın öneminin bilincindedir. Psikoloji dışındaki bilim alanlarını psikolojiyle karşılaştırarak psikolojiye potansiyel katkısını görür.
4) 4. Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. Etik çerçevede araştırma planlar ve yürütür.
5) 5. Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturur, veri toplar, analiz eder ve raporlar.
6) 6. Psikoloji alanında ölçme, veri toplama, analiz etme, bilgiye ulaşma, ifade etme ve sunum becerilerinde bilgi teknolojilerini etkin kullanır.
7) 7. Psikoloji alanında veya disiplinler arası çalışırken kaynak taraması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8) 8. Eleştirel düşünme becerisine sahiptir, bilimsel yaklaşımı benimser.
9) 9. Türkçe ve İngilizce olarak psikoloji biliminin terminolojisine hakimdir, her iki dilde bilgiye ulaşabilir.
10) 10. Psikoloji bilim alanı ve psikolojinin alt alanları ile ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırır.
11) 11. Psikolojinin uygulamalı alanlarında mesleki etik kurallarına bağlı kalır.
12) 12. Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışır. Etkin iletişim kurar, sunum becerisi gelişmiştir.
13) 13. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. Alanla ilgili bilgisini, bireysel, toplumsal, küresel boyutta irdeleme yapmak için kullanır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 6 12
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 3 27
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 153
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5