FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR207
Ders İsmi: Fizyoterapide Temel Ölçme Değerlendirme
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Büşra Sadıkoğlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hastanın tedaviye başladığı gündeki durumunu ve prognozunu objektif olarak ölçme teknikleri bilmek.
Dersin Hedefi: Fizik tedavide kullanılan objektif ölçümleri uygulamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizik tedavide ölçme parametrelerini tanımlar.
  2) Değerlendirme kriterlerine göre tedavinin etkinliğini takip eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizik tedavide değerlendirme basamakları oluşturur.
  2) Sonuçları kıyaslayıp gelişimi takip eder.
  3) Fizik tedavide temel ölçme parametrelerini hasta üzerinde uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ölçme sonuçlarını değerlendirir.
  2) Ölçme sonuçlarına göre tedavi planı çizer.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) HASTA HİKAYESİ VE DEĞERLENDİRME
2) HAREKETİN TEMEL PRENSİPLERİ
3) POSTÜR ANALİZİ
4) SKOLYOZDA DEĞERLENDİRME
5) KAS KISALIK TESTLERİ
6) ESNEKLİK TESTLERİ
7) ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER - 1
8) ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER - 2
9) GONYOMETRİK ÖLÇÜMLER - ÜST EKSTREMİTE
10) GONYOMETRİK ÖLÇÜMLER - ALT EKSTREMİTE
11) GONYOMETRİK ÖLÇÜMLER - DİĞER BÖLGELER
12) MANUEL KAS TESTİ - ÜST EKSTREMİTE
13) MANUEL KAS TESTİ - ALT EKSTREMİTE
14) MANUEL KAS TESTİ - GÖVDE VE YÜZ KASLARI
Diğer Kaynaklar: 1- Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset
Matbaacılık. Ankara, 2008.
2- ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 7th ed. Philadelphia: Lippincott Williams &
Wilkins, 2009.
3- Fizik Tedavi Muayenesinin Esasları - Bülent Elbasan
Ankara Nobel Tıp Kitabevi
4- Hiper Tıp Nöromuskuloskeletal Muayene Ve Değerlendirme Fizyoterapistler Için El Kitabı; Nicola J. Petty
5- KAS İSKELET SİSTEMİNDE PRATİK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DENİZ EVCİK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 3 3 3 3 3 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 3 2 3 2 3 3 3
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 3 3 3 2 3 3 3
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 2 3 3 3 3 3 3
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 2 2 3 2 3 3 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 2 3 3 3 3 3
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 3 3 3 2 3 3 3
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır 3 3 3 2 3 3 2
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 3 3 3 2 3 3 2
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 3 3 3 2 3 2 2
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 3 3 3 2 3 3 2
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 3 3 3 2 3 3 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 42
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 5 5
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 133
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4