FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR215
Ders İsmi: Davranış Bilimleri
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Birgül Sena MAYDA

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel psikoloji bilgileri ve eleştirel düşünme becerilerini kazanmak. İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Psikoloji biliminin temel kavramlarını, sosyal etki ve uyma davranışı, tutumlar, kişilik, algılama ve öğrenme, birey, grup ve örgüt düzeyinde iletişim, kültür ve örgüt kültürü, gruplar ve grup dinamiği, motivasyon, liderlik gibi konularda gerekli teorik bilgileri edinmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İnsan davranışlarını anlamaya ve açıklamaya çalışan farklı psikolojik akımları öğrenir, farklarını açıklar ve tartışır.
  2) Psikolojik kavramlar hakkında temel bilgileri açıklar
  3) Öğrenciler, psikolojinin tarihsel gelişimini betimler ve birbirleriyle olan etkileşimleri tartışırlar.
  4) Gruplar ve grup dinamiği, motivasyon, liderlik konuları hakkında teorik bilgileri öğrenir.
  5) Bilişsel Çelişkiyi kavrar ve tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir.
  2) Günlük yaşamlarında bilişsel çelişkilerle karşılaştıklarında fark edebilme ve bu konudaki problemleri/sorunları çözer.
  3) Öğrenmenin doğasını analiz eder.
  4) Stresle başa çıkma stratejileri geliştirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İnsan davranışını anlar ve yorumlar.
  2) İnsan psikolojisini anlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş
2) Psikolojinin başlangıcı ve bilimsel açıdan gelişmesine kısa bir bakış.
3) Davranış Bilimlerine Giriş - Davranış Biliminin Diğer Disiplinlerle İlişkileri
4) Davranışın Biyolojik Temelleri (Duyum ve Algı)
5) Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Çeşitleri
6) Bellek- Bilişsel Süreçler
7) Bellek- Bilişsel Süreçler
8) Vize Sınavı
9) Kişilik, kişilik açısından güdülenme
10) Kişiliğe Özellik Yaklaşımları, Değerlendirme ve Kuramların Karşılaştırılması
11) Motivasyon ve Heyacan, motivasyon açısından güdülenme
12) Stres ve Çatışma - Sağlık Psikolojisi
13) Tutumlar ve Sosyal Biliş - Sosyal Psikoloji
14) Sosyal Psikoloji
Diğer Kaynaklar: * Psikolojiye Giriş Psikoloji ve Yaşam, Richard J.Gerrig- Philip G.Zimbardo, Çev. Gamze Sart, Nobel Yayınları, 2016.
* Understanding Psychology, Robert Feldman, Mc Grew Hill, 1996.
* Aklımın Aklı, Mc Grew Hill, Çev.Doç.Dr. Mithat Durak, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
* Davranış Bilimleri, Prof. Dr. Salih Güney, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020.
* Cüceloğlu, D.(1997), İnsan ve Davranışı.İstanbul: Remzi Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir.
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir.
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir.
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır.
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Makale Kritik
Makale Yazma 2 2
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 9 9
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 3 3
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 99
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3