|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Gelişimsel değerlendirme ile ilgili tanım ve kavramları açıklar.
2- Gelişimsel tanılamanın tanımı ve önemini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Gelişimi risk altında olan/tanılı bebeklerin/çocukların gelişimlerini değerlendirir.
2-Ev temelli gelişim destek programı hazırlar.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Gelişimsel değerlendirme yapar.
2- Ailelerin çocuklarının gelişim destek programlarında aktif katılımcı olmalarını sağlar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanıtılması, ev temelli gelişim değerlendirmesi ve destek programlarının önemi ve amacının açıklanması |
2) |
Erken çocukluk döneminde gelişim ve değerlendirme |
3) |
Erken çocuklukta değerlendirme yöntem ve teknikleri |
4) |
Erken çocuklukta gelişimi bütünsel değerlendiren ölçme araçları |
5) |
Erken çocuklukta bilişsel gelişimi, dil gelişimi ve erken okuryazarlığı, motor gelişimi, sosyal duygusal gelişimi, kişisel gelişimi, öz bakım becerilerini ve okul olgunluğunu değerlendiren ölçme araçları |
6) |
Erken çocuklukta bilişsel gelişimi, dil gelişimi ve erken okuryazarlığı, motor gelişimi, sosyal duygusal gelişimi, kişisel gelişimi, öz bakım becerilerini ve okul olgunluğunu değerlendiren ölçme araçları |
7) |
Ev merkezli programlar |
8) |
VİZE |
9) |
Ev merkezli programlar |
10) |
Dünyada uygulanan ev merkezli aile eğitim programları |
11) |
Dünyada uygulanan ev merkezli aile eğitim programları |
12) |
Türkiye’de uygulanan ev merkezli aile eğitim programları |
13) |
Türkiye’de uygulanan ev merkezli aile eğitim programları |
14) |
Ev merkezli programların etkileri |
15) |
Ailelerle çalışırken dikkat edilecek noktalar |
16) |
FİNAL SINAVI |
Diğer Kaynaklar: |
1- Ataman, A. (Edit) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
2- Bayhan, P.; Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayın Evi
3- Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories. USA: Pearson Prentice Hill
4- Berger, K. S. (2004). The Developing Person, Through the Life Span, Sixth Ed. USA: Worth Publishers
5- Berk, E. L. (2002). Infants and Children: Prenatal Through Middle Childhood. USA: ALLYN and Bacon
6- Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development. USA: Wadsworth 7- Thomas, R. M. (2005). Comparing Theories of Child Development, Sixth Ed. USA: Wadsworth
8- Aral, N. ve Temel, F. (ed.). (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedefcs Yayıncılık
9- Aral, N. ve Temel, F. (ed.). (2018). Gelişimsel Destek Programları: Tanımlar ve Programlar. Ankara: Hedefcs Yayıncılık
10- Tunçeli, H. İ., & Zembat, R. (2017). Erken Çocuklukta Gelişimi Değerlendirmede Kullanılan Güncel Ölçme Araçlar. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|