ÇOCUK GELIŞIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGB707
Ders İsmi: Çocukta Sanat ve Yaratıcılık
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fadime Nesrin Karadağ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaratıcılığın tarifini yapmak Yaratıcılık Sürecinin Psikanalatik Yorumunu öğretmek Çocuklarda yaratıcık sürecinin nasıl ele alındığı ve geliştirilebileceğini öğretmek
Dersin Hedefi: Yaratıcılığın tarifini yapabilme
Yaratıcılık Sürecinin Psikanalatik Yorumunu anlayabilme
Çocuklarda yaratıcık sürecinin nasıl ele alındığı ve geliştirilebileceğini öğrenebilme
Eğitimcinin yaratıcılığını gelişeceğini öğrenebilme
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuklarda yaratıcık sürecinin nasıl ele alındığı ve geliştirilebileceğini öğrenir. Yaratıcılık süreçlerinin işleyişini öğrenir. Bu işleyiş mekanizmasını çocuk üzerinde gözlemlemeyi öğrenir. Yaratıcılığı destekleyen atölye düzenlemeyi öğrenir. Etkinlik oluşturmayı öğrenir. Sanatsal malzeme seçimi yapabilmeyi öğrenir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Malzeme seçimi yapabilir Seçilen malzemelerin nasıl kullanılacağını deneyimler Spontan ektinlik oluşturmayı deneyimler
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Derste edindiği deneyimleri uygulayabilir Seçim yapabilir Yaratıcı süreci yapılandırabilir Yaratıcı süreçte empati kurabilir Çocuğun yaratıcı sürecini gözlemleyebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Yaratıcılık nedir? Torence’ın yaratıcılık teorisi
2) Yaratıcılığın Temel Bileşenleri
3) Yaratıcılık Sürecinin Psikanalatik Yorumu
4) Okul öncesi çocuğunu yaratıcılığa yöneltmedeki etmenler
5) Deneyim Atölyesi
6) Yaratıcılığı Destekleyen Ortam Oluşturma
7) İlk Betimlemeler (Semboller) ve Kellogg’ın Araştırmaları
8) Yaratıcılık geliştirilebilir mi? Yaratıcılığı Engelleyen Etmenler
9) Yaratıcılığı destekleyen etmenler. Eğitimde yaratıcılık
10) Eğitim ortamının yaratıcılığa etkileri
11) Eğitimcinin yaratıcılığı ve yaratıcılığın öğretilmesi
12) Deneyim Atölyesi
13) Sanatsal etkinlik düzenleme
14) Uygulama ve değerlendirme kriterleri
Diğer Kaynaklar: Ulutaş, İ. (2017). Okul öncesinde görsel sanat eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın
Cameron, J. Lively, E. Ebeveynler için sanatçının yolu. İstanbul: Butik Yayıncılık
Ruenzel, D. (2001). The Spirit of Waldorf Education. Education Week, 20 (41), 38-46.
San, i.(1993). Toplumsal Değişme ve Sanat Eğitimi. Anadolu Sanat Dergisi, 1,165-176.
Steslik,T. (2008). Thinking, Feeling and Willing: How Waldorf Schools Provide A Creative Pedagogy That Nurtures And Develops Imagination. Leonard, T., Willis, P.(Eds). Pedagogies Of The Imagination. Springer Science Business Media A.B.V. Swann, A. (2005). The Role of Media and Emerging Representation in Early Childhood. Art Education, 58(4), 41-47. Şen, Y. (2006).
Hooper-Greenhill, E. (1999). Museumand Their Visitors London: Routlenge

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 2 1 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 1 3 1
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar 3 3 3
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 1 3
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir 1 3 1
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. 1 3 1
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 1 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 1
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 3
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 1 3 3
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 1
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır 1 2 3
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1