ÇOCUK GELIŞIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGB305
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitim Programları
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Merve ŞİMŞEK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Erken çocukluk dönemi gelişim özelliklerini bilmek. Okul öncesi eğitim programının ilkerini, öğelerini ve tarihçesini bilmek. Eğitim programı planlamada ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktaları bilmek.
Dersin Hedefi: Okul öncesi eğitim programlarının özelliklerini sıralamak. Aylık ve günlük eğitim programı hazırlamak. Gelişimi destekleyici etkinlik hazırlamak ve uygulamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Okul öncesi eğitim programının ilkelerini ve öğelerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Okul öncesi eğitim programında eğitim durumu, günlük eğitim akışı planı ve aylık planın hazırlanmasında deneyim sahibi olur.
  2) Okul öncesi eğitim programının önemini bilir.
  3) Bağımsız ve bütünleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilme becerisini geliştirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Aylık ve günlük eğitim programı planlar.
  2) Çocuk merkezli etkinlik hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Okul öncesi eğitim programları; önemi, ilkeleri ve öğeleri
2) Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programları ve tarihçesi
3) Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim programları ve tarihçesi
4) Erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri
5) Okul öncesi eğitim programı içinde yer alabilecek etmenler, ortam
6) Okul öncesi eğitim programlarında kazanımlar ve göstergeler
7) Okul öncesi eğitim programı örnekleri
8) Midterm
9) Aylık ve günlük eğitim planı hazırlama ve inceleme
10) Aylık ve günlük eğitim planı hazırlama ve inceleme
11) Okul öncesi eğitim programları uygulanırken dikkat edilmesi gereken temel noktalar
12) Etkinlik planma ve uygulama
13) Aylık ve günlük eğitim programı planlama
14) Aylık ve günlük eğitim programı planlama
15) Final
Diğer Kaynaklar: ** Kandır, A. & Özbey, S. &İnal.G.(2011).Okul Öncesinde Program/Kuramsal Temeller, Morpa.
** MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

2

3

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 2 2 2 2 3 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 3 2 3 2 2 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 2 3 2 3 2
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar 2 3 2 2 3 2
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 2 3 2 3 2
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir 3 2 2 3 2
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. 3 3 2 2 2 3
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 3 2 2 3 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 2 3 2 2 3 3
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 3 2 3 2 2
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 3 2 3 3 2 2
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2 2 3 2 3 2
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır 2 3 2 3 3 2
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 3 2 3 2 2 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0