ÇOCUK GELIŞIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGB303 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Neslihan Özgül Çakmak |
Dersin Amacı: | Çocuklarda erken tanının ve tanı yöntemlerinin önemini bilmek. Çocukların gelişimsel özelliklerini anlamak için gerekli değerlendirme yöntemlerinin önemini kavramak. Değerlendirme yöntemlerini bilmek, eğitimsel ve gelişimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve kanıt temelli bir bakış acısı ile değerlendirme yapmak |
Dersin Hedefi: | Çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirme yöntemlerinin önemini bilebilmek. Standart/ biçimsel değerlendirme yöntemlerini bilebilmek. Standart/ biçimsel olmayan değerlendirme yöntemlerini bilebilmek. Alternatif değerlendirme yöntemlerini bilebilmek. Ortama ve gelişim düzeyine uygun değerlendirme yöntemlerini seçebilmek, seçilen değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmek ve değerlendirebilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuklarda erken tanının önemini ve tanı yöntemlerini bilir |
||
2) Çocukların gelişimsel özelliklerini anlamak icin gerekli değerlendirme yöntemlerini açıklar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuğun gelişim alanlarını değerlendirmek için uygun değerlendirme araçlarını seçebilir. |
||
2) Değerlendirme araçlarını amaca uygun kullanabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk gelişimi alanında tanı ve değerlendirme ile ilgili trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirebilir. |
||
2) Çocuğun gelişim alanlarını uygun değerlendirme yöntemleri kullanarak değerlendirir ve izler |
Hafta | Konu | ||
1) | Çocuk Gelişimi İlkeleri ve Gelişimsel değerlendirmeye genel bakış | ||
2) | Fiziksel , psikomotor ve sosyal duygusal alanlarda tanı, değerlendirme ve Önemi | ||
3) | Bilişsel ve dil gelişimi alanlarında tanı, değerlendirme ve Önemi | ||
4) | Psiko-sosyal gelişim alanında tanı, değerlendirme ve Önemi | ||
5) | Standardize olmayan değerlendirme yöntemleri | ||
6) | Gözleme dayalı değerlendirme yöntemleri | ||
7) | Kendini anlatma teknikleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Etkileşime dayalı teknikler | ||
10) | Alternatif değerlendirme teknikleri | ||
11) | Standart değerlendirme yöntemleri | ||
12) | Örnek uygulamalar | ||
13) | Örnek uygulamalar | ||
14) | Örnek uygulamalar | ||
15) | Genel ders değerlendirmesi | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 4 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 6 | 6 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 5 | 10 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 1 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 30 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 30 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 152 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |