ANESTEZI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANS204
Ders İsmi: Reanimasyon II
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Sabiha MERT

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reanimasyon ünitelerindeki hastalarda karşılaşılacak sorunları ve ortaya çıkabilecek semptomları bilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin Hedefi: Soru-cevap
Grup çalışması
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yoğun bakımda hastalarında sık karşılaşılan sorunları bilir ve bakımı hakkında bilgilere sahip olur
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yoğun bakımda hastalarında sık karşılaşılan sorunları değerlendirebilir ve bakım uygulayabilme becerisi kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Oral mukozitler-Bulantı kusma
2) Oligürü-Anüri
3) Deliryum
4) Dispne-Öksürük,, balgam çıkarma.
5) Hipoksi
6) Solunum Sistemi Sorunları I
7) Solunum Sistemi Sorunları II
8) Gastrointestinal Sistem Sorunları-Konstüpasyon,Diyare
9) Ağrı
10) Akut Böbrek Yetmezliği
11) Kafa İçi Basınç Artışı Sendromu
12) ŞOK
13) Venöz Tromboembolizm
14) Kanama Sorunları
Diğer Kaynaklar: Akyol,A.D.(2017).Yoğun Bakım Hemşireliği.İstanbul.
Chawla, R. (2012). ICU Protocols. Springer. •
Marino, P. L. (2014). Marino’s the ICU book (Fourth edition.). Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
Falter, F. (2012). Bedside Procedures in the ICU.Springer.
Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2020). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara •
Eti Aslan F., ve Olgun, N (2016). Yoğun Bakım Seçilmiş semptom ve bulguların Yönetimi, Ankara, Akademisyen Kitapevleri.
Sezen, A.,Temiz ,G., ve Güngör D.,M. (2015).Yoğun Bakım Hemşireliği. İstanbul,Nobel Kitapevi •
Akyol Durmaz., A.(2017).Yoğun Bakım Hemşireliği, İstanbul, Güneş Kitapevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Anestezide kullanılan sistemler Cihazlar/Aygıtlar ve ilaçlar ( indüksiyon ajanları, inhalasyon ajanları,kas gevşeticiler, opioid analjezikler) ile ilgili bilgi sahibi olur.
2) Entübasyon,kanülasyon (intraveöz), maskeleme gibi girişimler ile ilgili bilgi sahibi olur.
3) Ekip ile birlikte acil durumlarda müdahale edebilecek bilgiye sahip olur
4) Sorunları erken fark edebilme ve bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözme yeteneğine sahiptir
5) Her hastayı bireysel ve bütüncül olarak değerlendirir
6) Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Aldığı görevleri zamanındave eksiksiz yerine getirir.
9) Gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, bireysel ve mesleki gelişimini sürdürür.
10) Sağlık bakımıyla ilgili güncel gelişmeleri takip ederek alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim ve toplantılara katılır.
11) Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, bilgi verir.
12) Ekip içerisinde etkin iletişim kurar ve ekip üyeleriyle uyum içinde çalışır.
13) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar
14) Hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, ameliyat süresince takibinde, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında yetkindir.
15) Sağlık kurum ve kuruluşlarının anesteziyoloji ve reanimasyon ünitelerinde çalışabilecek düzeye sahiptir.
16) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır
17) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 10 % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 42
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 86
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2