TIBBI GÖRÜNTÜLEME TEKNIKLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT102 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyolojik Görüntüleme - II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | ALİ KAYA |
Dersin Amacı: | Radyoloji Alnında Tekniker yetiştirmek. Öğrencilerin Röntgen, Tomografi, Floroskopi, Mamografi, MR, Anjiografi, Nükleer tıp gibi görüntüleme alanlarında görüntüleme yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak |
Dersin Hedefi: | Öğrencileri mezun olduklarında Radyolojinin her alanında görev yapacak donanımla mezun etmek |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji ünitesinde görev alacak ve ekip çalışmasına uyumlu hale gelecek bilgi ve deontolojik yeterliliğe sahip olmak |
||
2) Teorik bilgi verilerek mesleğe hazırlamak |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler okulda öğrendiği teorik bilgiyi hastane stajları ile pekiştirirler ve radyolojik tetkikleri yapabilecek kapasiteye ulaşırlar |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Radyoloji bölümünde: Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, MR, Angio , Floskopi, Mamografi, Floskopi, Girişimsel Radyoloji, bölümlerinde görev Yapabilecek bilgi ve beceri sahibi olmak |
||
2) Deontolojik kurallara uyumlu olmaları,
hasta hak ve mahrumiyetine özen göstermeleri öğretilir |
||
3) Radyoloji bölümü öğrencileri iş hayatında sorumluluk aldıkları birimlerde tek başına çalışırlar. tıbbi görüntüleme ders planı buna göre oluşturularak öğrenciye sorumluluk alabilme ve görevini tam yapabilme yetisi kazandırmak amaçlanmıştır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Radyolojik terimler tekrar | ||
2) | Röntgen çekimleri tekrarı | ||
3) | Tomografi terimleri ve hasta hazırlığı | ||
4) | Beyin tomografisi çekimleri ve rekonstrüksiyon işlemleri | ||
5) | Orbita ve Hipofiz CT çekimleri | ||
6) | Boyun ve servikal CT çekimleri | ||
7) | Toraks ve Timoma ct | ||
8) | Pulmoner anjio CT | ||
9) | Abdomen CT | ||
10) | MR Fiziğine giriş | ||
11) | MR Sekansları ve Beyin MR Çekimi | ||
12) | MR Sekansları ve Beyin MR Çekimi | ||
13) | MAMOGRAFİ çekim standartları | ||
14) | ANJİO çekimleri ve damar anatomisi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Mesleğini uygulaması için gerekli insan vücudu ve işleyişine ait temel bilgileri edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) SHMYO bünyesinde eğitim veren Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı radyoloji bölümlerinde görevlendirilmek üzere CT-MR-PET-CT- DSA-FLORSKOPİ-MAMOGRAFİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- RÖNTGEN dallarında öğrenci yetiştirmektedir | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme amacıyla kullanılan cihazları ve bilgisayarları tanı ve tedavi amacıyla kullanır. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Röntgen, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile ilgili yöntemleri uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||||
6) Tanı ve tedavi hizmeti alan bireylerin kişisel haklarına saygılı olacak şekilde hizmet almasını sağlayacak ortamı hazırlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
7) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Tanı ve tedavi alanında kullanılan radyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri göz önüne alarak uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
9) öğrenciler Radyolojinin MR- CT- DSA- FROSKOPİ- KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜMÜ- PET CT- RÖNTGEN - NÜKLEER TIP- MAMOGRAFİ bölümlerinde çalışabilmesi için gerekli bilgi ve beceri ile donatılır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Tıbbi görüntüleme teknikleri programı öğrencileri mezun olduklarında gerek çekim tekniklerinde gerekse hasta ve sağlık çalışanları ile iletişimde gerekli donanıma sahip olmaktadır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
13) Radyolojik uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
15) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 3 | 2 | ||||||||||||||||
17) Türkçe dil bilgisine ve dil kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanarak alandaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişime geçer | 1 | |||||||||||||||||
18) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri program öğrencilerimiz teorik bilgiler dışında kurum içi ve kurum dışı uygulama dersleri ile mesleklerine hazır hale getirilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 50 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 16 | 16 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 16 | 32 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | 16 | 16 |
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 5 | 5 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 122 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |