SOSYAL HIZMETLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHP 214 | ||||||||
Ders İsmi: | Yerel Yönetimlerde Sosyal Hizmet | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Volkan Yücel |
Dersin Amacı: | Ülkemiz yerel yönetimlerinin sosyal hizmet uygulamalarının kapsamlı olarak incelendiği derste belediyeleri merkezli değerlendirme yapılarak, ülkemiz yerel yönetimlerinin sosyal hizmetlerin sağlanmasındaki rol ve etkinliği ortaya konulması amaçlanmıştır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders Yerel Yönetimlerin yapısını, tarihçesini, sosyal refahın oluşmasındaki yerini ve sosyal hizmet uygulamalarını açıklayabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Yerel yönetimlerdeki sosyal hizmet müdahalelerini bilecektir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini tartışabilecektir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerine ve yerel sosyal denetim
sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunur.
2. Bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilecektir.
3. Mahallî ölçekte yerel halka sosyal hizmetler geliştirebilecektir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Küreselleşme ve Yerel Yönetimler | ||
2) | Yerel yönetimlerin toplum refahının oluşturulması ve geliştirilmesindeki rol ve işlevler | ||
3) | Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihlsel gelişimi | ||
4) | Türkiye’de yerel yönetim kuruluş ve yapıları I | ||
5) | Türkiye’de yerel yönetim kuruluş ve yapıları II | ||
6) | Sosyal Hizmet Uzmanının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevleri | ||
7) | Sosyal Hizmet Uzmanının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevleri | ||
8) | Sosyal Hizmet Uzmanının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevleri | ||
9) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
10) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
11) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
12) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
13) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
14) | Öğrenci sunumları (Seçilecek bir belediye örneğinde) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 48 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 16 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 16 | 64 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 199 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |