HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-K-314 | ||||||||
Ders İsmi: | İşaret Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Aylin İPEK TİMUR |
Dersin Amacı: | Dersi alan öğrencilerin A1 ve A2 seviyesinde Türk İşaret Dili kullanıcısı olmalarını sağlama. |
Dersin Hedefi: | Türk İşaret Dilin'in dile ait özellikleri, tarihi, dilbilgisi özellikleri ve sağır kültürünü bilerek A2 seviyesinde akıcı bir konuşma ve anlama becerisi kazandırmak, sağır bireylerle günlük konuşmaları yapabilir duruma getirmektir. Dersin özel hedefi ise İstanbul Kent Üniversitesi öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyetinin 2009 yılında imzalamış olduğu “Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesinde” belirtildiği üzere sağır bireylerin hakkı olarak belirlenmiş hakları “Eşitlenmişlik İlkesini” benimseyerek mesleki uygulamalarını sürdürme bilincine erişmiş uzmanlar olarak yetişmeleridir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk İşaret Dili (TİD)alfabesini cümle kurarken kullanır.
TİD tarihi, dilbilgisi ve dil özelliklerini Türkçe ile karşılaştırarak sıralar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
2) TİD ile selamlaşma işaretlerini kullanır.
Temel kelimeleri işaretle sıralar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
3) Zamirleri sıralar.
Temel kelimelerle cümleleri uygular.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
4) Sağır Kültürü ve Türk Kültürü arasındaki farkları ve konuşma diline yansımalarını sıralar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
5) Aile üyeleri, meslekler, akrabalar ile ilgili kelimeleri işaretle uygular ve cümle kurabilir.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
6) Zaman kavramı, gün, ay, yıl ve mevsim kelimelerini işaretle konuşur, cümle kurar, cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
7) Zıt kelimeleri cümle içinde kullanabilir ve cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
8) Sıfır – Trilyon arası rakamları işaretle gösterebilir.
Gün – ay – yıl ile tarihleri gösterebilir.
İşaret dili ile dört işlem matematik sorusu sorabilir ve cevap verebilir.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
9) Renkler ve hayvanlarla ilgili kelimeleri kullanabilir, cümle kurar ve cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
10) Taşıtlar ve yiyecekler ile ilgili kelimeleri işaretle gösterir, cümle kurabilir ve cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
11) Fiiller ve duygular ile ilgili kelimeleri işaretle gösterebilir, cümle kurabilir, cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
12) İşaretlerle emir kipi cümleleri kurabilir ve cümleleri anlar.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
13) Tüm kelimeleri kapsayan cümleler kurabilir, cümleleri anlar.
Cümlelerde verilen alt mesajları anlar, sorulara yanıt verir.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
14) Tüm kelimeleri kapsayan, bağlaçlarla genişletilmiş uzun cümleleri takip eder, anlar, cümle kurabilir.
Beden konumu, mimikler ve dudakların uygun kullanımını uygular.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | TİD Alfabe, TİD Tarihi ve Özellikleri, Dilbilgisi | ||
2) | Temel İşaretler ve Selamlaşma | ||
3) | Temel işaretler - Zamirler - Cümle Pratikleri | ||
4) | Sağır Kültürü I - II - III | ||
5) | Aile Üyeleri - Akrabalar - Meslekler - Cümle Pratikleri | ||
6) | Zaman Kavramı - Günler - Aylar - Mevsimler - Cümle Pratikleri | ||
7) | Zıt Kelimeler - Kelime Salatası - Cümle Pratikleri | ||
8) | Rakamlar - Tarihler - Dört İşlem Becerileri - Cümle Pratikleri - Alıştırmalar | ||
9) | Renkler- Hayvanlar - Cümle Pratikleri | ||
10) | Taşıtlar - Yiyecekler - Cümle Pratikleri | ||
11) | Fiiler - Duygular - Cümle Pratikleri | ||
12) | Emir Kipleri - Kelime Salatası- Cümle Tekrarları | ||
13) | Kelime Salatası - Cümle Pratikleri | ||
14) | Genel Tekrar - Cümle Pratikleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | |||||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | |||||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | |||||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | |||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | |||||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | |||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | |||||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | |||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 94 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |