ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP212
Ders İsmi: Çocuk ve Müzik
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Filiz Bengisu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının ve müziğin önemi, müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, müzik teknikleri ve uygulamaları programları hakkında bilgi kazandırmak
Dersin Hedefi: Çocuk müzikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk şarkıları hakkında bilgi sahibi olmak.
  2) Çocuk gelişim alanları ile müziğin ilişkisini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk şarkıları öğrenmek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocukluk döneminde müziğin önemini ve amaçlarını değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Müzikle ilgili temel kavramlar, Müziğin yeri ve önemi, Türkiye ve Dünyadaki müzik türleri
2) Müziğin gelişim dönemleri ile ilişkisi, Çocukluk döneminde müziksel gelişim
3) Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, Müzik eğitimi ortamı düzenleme ve okul öncesinde müzik merkezi
4) Müzik saatinin planlanması ve uygulama örnekleri
5) Çalgıların müzik eğitimindeki önemi, Çalgı çeşitleri. Ezgili ve ezgisiz ritim çalgıları
6) Müzik etkinlikleri; ses çalışmaları, nefes çalışmaları, ritim çalışmaları
7) Müzik öğretim yöntemleri; Orff, Kodaly, Dalcroze, Suzuki
8) Ara Sınav
9) Okul öncesi çocuğuna uygun şarkıların özellikleri, çocuk şarkıları
10) Şarkı öğretim yöntemleri ve şarkı öğretiminde öğretmenin izleyebileceği yollar
11) Müzikli dramatizasyon ve öyküler
12) Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliği planlama uygulama ve değerlendirme
13) Müzik eğitiminde performans çalışmaları
14) Müzik eğitiminde performans çalışmaları
15) Final
Diğer Kaynaklar: • Gönen, E. M. S. (2020). Erken çocuklukta ritim, dans ve orff eğitimi. Pegem Akademi̇ Yayıncılık.
• Tapu, İ. K. (2023). Okul öncesi eğitimde müzik eğitimi. Pegem Akademi̇ Yayıncılık.
• Öztürk, A. (2011). Okul öncesi eğitimde müzik. Morpa.
• Alpöge, G. (2006). Okul öncesi için çocuk ve müzik. Bu Yayınevi̇.
• Erol, O. (2011). Çocuklar için müzik ve hareket eğitimi müzikolaj. Morpa.
• Atabek, E. (2021). Müzik seni çağırıyor. Doğuş Grubu İ̇leti̇şi̇m Yayınları.
• Rudvan, R. (2021). Müzisyen çocuklar. Eği̇ten Ki̇tap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

2

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar.
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. 3 3
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. 1 3
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 3 1
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 3 3
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler.
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. 3 1
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0