ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP210
Ders İsmi: Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saime Çağlak Sarı

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fiziksel büyüme ve yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma süreci ile ilgili bilgi kazandırmak. Hareket becerilerinin gelişimini destekleyici beden eğitimi programları hazırlamak ve uygulamalarını bilmek.
Dersin Hedefi: Fiziksel büyüme ve yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma sürecini bilmek. Hareket becerilerinin gelişimini destekleyici beden eğitimi programları hazırlamak ve uygulamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Motor gelişim dönemlerini sıralar . Motor gelişim dönemlerine özgü temel özellikleri açıklar.
  2) Motor gelişim dönemlerini sıralar .
  3) Motor gelişim dönemlerine özgü temel özellikleri açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gelişim dönemlerine özgü fiziksel özellikleri ifade eder.
  2) Gelişim dönemlerine özgü fiziksel özellikleri ifade eder. Motor beceri testlerini uygular.
  3) Motor beceri testlerini uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Motor becerileri desteklemeye yönelik program hazırlar.
  2) Motor gelişim programlarını uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Gelişimle ilgili tanımlar, Motor gelişimle ilgili temel kavramlar
2) Motor gelişim dalının bilim dalı olarak gelişimi Motor gelişimin ilkeleri
3) Motor gelişimi etkileyen faktörler Cinsiyet, Bağlılık, Uyarıcı zenginliği, tutumlar
4) Sherborne Gelişimsel Hareket
5) Motor gelişimi etkileyen faktörler Cinsiyet, Bağlılık, Uyarıcı zenginliği, tutumlar
6) Portage ve Uygulaması
7) Motor gelişim ve beyin gelişimi
8) Ara sınav
9) Fiziksel Büyüme ve Gelişim
10) Refleksif Hareketler Dönemi
11) İlkel Hareketler Dönemi, Temel Hareketler Dönemi
12) Okulöncesi çocuklar için motor performans testi
13) Tgmd- Kaba Motor Beceri,Tgmd – Manipulatif Beceri
14) Algısal motor gelişim programları ve uygulaması
15) Sporla İlişkili Hareketler Dönemi , Benlik Kavramı ve Hareket Eğitimi
16) Final
Diğer Kaynaklar: 1. Özer, D., .& Özer, K. (2010). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.
2. Gallahue,D.L., Goodway, J. D. , Ozmun, J. C. (2014). Motor Gelişimi Anlamak (Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler). Çeviri Editörü: D. Özer ve A. Aktop. 461 sf. Nobel Yayınevi. Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

1

1

2

2

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1 3 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3 1
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 1 3 3 3 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. 3 1 3 1 3 3
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3 3 3 3 3
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. 3 3 3
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. 3 3 3 3 3 3
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 3 1
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 3 3 3 3 3 1
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 3 3 3
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 3
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3 1 3 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. 3 3 3
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 3 1 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0