ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP211
Ders İsmi: Okul Öncesi Dönemde Sınıf Yönetimi
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Kadriye Efe Azkeskin

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ifade etmek, sınıf yönetimi ve disiplin karasındaki farkları bilmek, sınıf yönetimini etkileyen etmenleri kavrama, sınıf içi etkileşim ve iletişimin önemine inanmak, sınıf yönetimi modellerini açıklamak, sınıfta kurallar geliştirip uygulayabilmek, sınıfı gereksinime uygun düzenleyebilmek, sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkabilmek, sınıfta zamanı etkili kullanmanın önemine inanmak, örnekler üzerinde olumlu sınıf ortamı oluşturabilmek becerisini edinebilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Öğrencinin, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilme ve öğretimi planlayabilme, ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, sınıf yönetimi konusundaki temel kavramlar, ilkeler, olgular ve kuramlar hakkında bilgi edineceklerdir Öğrenciler, olguları açıklayabilme ve ilkeleri uygulayabilme hakkında bilgi edineceklerdir Öğrenciler, sınıfta öğrenme stillerine uygun öğretme stratejilerini değerlendrime konusunda bilgi edineceklerdir Öğrenciler, etkili sınıf yönetimi geliştirebileceklerdir Öğrenciler sınıf yönetiminin temel prensiplerini analiz edebileceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler. Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sınıf yönetiminin boyutlarını ve bu boyutların özelliklerini bilir. Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler.
  2) Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler. Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır.
  3) Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulamaları bilir Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar.
  4) Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin tanıtılması, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
2) Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler
3) Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler (motivasyon, bireysel etmenler, grup dinamiği ve diğer etmenler)
4) Sınıf içi iletişim ve etkileşim
5) Sınıf içi iletişim ve etkileşim
6) Sınıf yönetimi modelleri
7) Sınıf yönetim modelleri
8) Vize
9) Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama
10) Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama
11) Sınıfı fiziksel olarak düzenleme
12) Sınıfta zamanın yönetimi
13) Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi
14) Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma(örnekler ve öneriler)
15) Final sınavı
Diğer Kaynaklar: 1)Erden, Münire (2008). Sınıf Yönetimi, Yeni Programla Uyumlu Genişletilmiş Baskı, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
2) Aktaş Arnas, Y.; Sadık, F.; Yurtal, F.; Kaf Hasırcı, Ö.; İflazoğlu Saban, A. ; Bulut, M.S.; Dikici sığırtmaç, A.; Özgün, Ö. ve Yaşar, M. (2008) Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi (Editör:Yaşare Aktaş Arnas ve Fatma Sadık), Kök Yayıncılık. Ankara
3) Aydın, Ayhan (2008). Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara.
4) Başar, Hüseyin (2008). Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
5)Şişmam,M.& Turan,S.(2016).Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi,Ankara 6)Günbayı,İ.(2017).Sınıf Yönetimi, Lisans Yay. İstanbul
7) Yoleri,S.(2017). Okulöncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Eğiten Kitap, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

3

3

3

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2 3 3 3 1 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1 3 3 3 3 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 1 3 3 3 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. 3 3 3 3 3 3
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3 3 3 1
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. 1 3 3
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. 3 3 3 3 3 3
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 1 3 3 3 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 3 3 3 3 3 1
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 3 3 3 1
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 3 3 3 1 3 3
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3 3 3 1
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. 3 3 3 3
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 30
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1