ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP205
Ders İsmi: Öğrenme ve Öğretme Teknikleri
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Kadriye Efe Azkeskin

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencinin, çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmayı, etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Öğrenme-öğretim ve öğretme kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişki, öğrenme ve öğretimle ilgili kuramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri ve bu ilkelerin uygulamada kullanılması, öğretim süreci; planlama, uygulama ve değerlendirme, öğrenme-öğretme modelleri, öğretme stratejileri ve yöntemleri, okul öncesinde özel öğretim yöntemlerinin neler olduğunu ve ne şekilde uygulanacağını öğrenemesi hedefelenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenme ve öğretme kuramlarını açıklar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir.
  2) Öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve özelliklerini açıklar.
  3) Yöntem ve tekniklerin öğrenme sürecindeki önemini tartışır.
  4) Farklı öğrenme tekniklerini kullanarak öğrenme sürecini planlar. Uygun yöntem ve teknikleri seçip uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin Tanıtımı ve Eğitimle ilgili temel kavramlar
2) Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar
3) Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları
4) Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları
5) Öğretme Stratejileri
6) Öğretme Stratejileri, Öğretim Yöntemleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemleri
7) Anlatma, Oyun Yöntemleri, Problem Çözme Yöntemi
8) VİZE
9) Tartışma- Gözlem Gezisi Yöntemi, Beyin Fırtınası
10) Rol Oynama Yöntemi, Drama- Örnek Olay İncelemesi Yöntemi
11) Benzetişim Tekniği -Analoji
12) İşbaşında Eğitim, Laboratuvar Yöntemi (Gözlem, Deney)
13) Kavram Haritası, Gösteri (Demonstrasyon) Yöntemi
14) Hikâye, Müzik
15) Proje Yöntemi ve Genel Değerlendirme
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: 1.Zembat, R.(2012). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
2.Zembat, R. (2015) Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri, Hedef Yayıncılık, Ankara.
3.Alisinanoğlu, F. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara
4.Pekdoğan, S. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Eğiten Kitap, Ankara
5. Ün Açıkgöz, K. (2009) Etkili Öğrenme ve Öğretme, Biliş Yayıncılık
6.Küçükahmet, L. (2014) Öğretim ilke ve Yöntemleri. Nobel, Ankara
7. Özden, Y. (2000) Öğrenme ve Öğretme, Pegem Akademi Yayıncılık
8. Hodgeman, L. (2011). Enabling Environments in the Early Years’ – Early Childhood Essentials Series. Practical Preschool Books
9. Curtis, D., & Carter, M. (2003). Designs for Living and Learning. Redleaf Press, USA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1 3 3 3 1
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1 3 2 3 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 3 3 3 1 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar. 3 3 3 3 3
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3 2 3 1
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir. 1 3 1 1 3
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir. 2 1 3 2 1 3
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 3 2 3 1 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 1 3 3 3 3 3
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 3 1 3 3
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 3 3 3 3 1 3
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3 3 3 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır. 3 3 3 1 3 3
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 3 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 1
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 101
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 41
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 101

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 31
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 33
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1