ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTL301
Ders İsmi: Yeni Ekonomi ve e-ticaret
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 1 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Tanju Özdeniz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: E-ticareti, e-işi, e işletmeyi, endüstri 4.0.'ı, yeni ekonomi kavramlarını, e-ticarette aşamaları, e-ticarette tarafları ve pazar türlerini yorumlama yeteneği geliştirmek.
Dersin Hedefi: Elektronik pazardaki işletmecilik uygulamalarını, internette pazarlama faaliyetlerini, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulmasını ve pazarlama araştırması sürecini bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Küresel piyasalarda e-ticaret uygulamalarını bilir
  2) İnternet ve teknolojik gelişmelerin ticaret hayatında ki önemini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Elektronik ticaret faaliyetlerini planlar ve yürütür.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yeni ekonomi konularda araştırma ve çalışma yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Elektronik ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek, E ticarette bilinmesi gereken kullanım amaçları, internetin gelişimi, E ticaretin bileşenleri, E-ticaretin faydaları ve gerekenler, E ticaretin işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkileri , internet pazarlamasıyla ilişkili kavramlar
2) Endüstri 4.0., yapay zeka, yeni ekonomide iş kuralları, E-ticarette aşamalar, E-ticarette taraflar, pazar türleri, B2B, B2C , C2C, C2B, E-ticarette gelir modelleri, Sanal alışveriş ( e iş) modelleri
3) İnternette ürün sınıflaması, dijital üretim, Web sitesi özellikleri, içerik hazırlama, hizmet kalitesi, kıyaslama, Online Marka Yaratma Süreci , E Ticaret ve Girişimcilik, yeni girişimci iş modelleri, E işe yönelik başarılı örnekler, E-ticarette uygulama adımları ve yapılan hatalar
4) Pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları incelemek (internet pazarlaması) , Dijital Pazarlama Planı Çalışması
5) Sosyal Medyanın Etkisi, Kullanılması (facebook, instegram, tweeter, linkedln, Elektronik topluluklar, Influencer Pazarlama, Sosyal medyada influencerlar
6) Online Tüketici Davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi
7) Mobil Ticaret, yeni gelişen uygulamalar
8) İnternette fiyatlandırma, elektronik ticarette ödeme yöntemleri, kripto para, bitcoin , online ihaleler
9) İnternetin dağıtım kanallarına etkisi, E lojistik, E tedarik zinciri yönetimi, barkod okuma, tanıma gibi yeni yöntemlerin uygulanması
10) İnternette güven, gizlilik, güvenilirlik
11) İnternette pazarlama araştırmaları
12) İnternette iş modellerinde yatırımcılık
13) Yeni Ekonomi ve e-ticaret ile ilgili son gelişmeler
14) Sunumlar
Diğer Kaynaklar: İbrahim Kircova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, 2008, İstanbul; Mehmet Marongoz, İnternette Pazarlama, Beta Yayınları 2014, Ramazan Aksoy, İnternet Ortamında Pazarlama, Seçkin yayınevi, Gzaenfer Erbaşlar, Şükrü Doruk, Elektronik Ticaret E ticaret, Nobel Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar.
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar.
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder.
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder.
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır.
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır.
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler.
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır.
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur.
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur.
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur.
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır.
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar.
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 39
Laboratuvar
Uygulama 1 3
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 8 8
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 1 7
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 21
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 42
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 150
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5