SOSYAL HIZMET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISF116 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Elif Çağlı Kaynak |
Dersin Amacı: | Türkiye'nin sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi yapısını anlamalarını sağlar. Türkiye'deki toplumsal değişimlerin nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlayarak, öğrencilerin toplumsal olayları eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini ve kendi toplumlarına ilişkin farkındalıklarını artırır Aynı zamanda öğrencilere Türkiye'nin tarihi, coğrafi, demografik ve kültürel çeşitliliklerini keşfetme fırsatı sunarak, bu çeşitliliklerin toplumsal yapının nasıl şekillendiğini anlamalarını sağlar. |
Dersin Hedefi: | 1. Toplumsal yapıya ilişkin temel kavram ve teorileri ve bunun Türkiye bağlamındaki önemini anlar. 2. Din, etnik köken ve sınıf gibi çeşitli faktörlerin etkisi de dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal yapıların tarihsel gelişimini ve evrimini analiz eder 3. Türkiye'deki sosyal tabakalaşma sistemini ve bunun bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini, eşitsizlik, sosyal hareketlilik ve sosyal dışlanma konuları dahil olmak üzere inceler 4. Kadınların ve LGBTQ+ topluluğunun karşılaştığı zorluklar ve fırsatlar da dahil olmak üzere, Türkiye'nin sosyal yapısındaki cinsiyetin rolünü araştırır 5. Azınlık gruplarının deneyimleri ve bunların egemen kültürle etkileşimleri de dahil olmak üzere, Türk toplumundaki etnik ve dini çeşitliliğin dinamiklerini araştırır 6. Aile yapılarındaki değişiklikler, kentleşme ve yeni sosyal sınıfların yükselişi dahil olmak üzere küreselleşme ve modernleşmenin Türkiye'nin sosyal yapısı üzerindeki etkisini inceler 7. Türkiye'de toplumsal yapıların şekillenmesinde ve güçlendirilmesinde eğitimin, medyanın ve diğer kurumların rolünü analiz eder 8. Sosyolojik teorileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak Türkiye'deki sosyal olayları değerlendirip yorumlamak için eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştirir 9. Sosyal yapı ile Türk toplumunun siyaset, ekonomi ve kültür gibi diğer yönleri arasındaki karşılıklı bağlantıya dair anlayışı geliştirir 10. Empatiyi, hoşgörüyü ve kültürel anlayışı teşvik ederek, Türkiye'deki toplumsal yapıya ilişkin hassas konularda açık ve saygılı tartışmaları teşvik eder |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1)
Din, etnik köken ve sınıf gibi çeşitli faktörlerin etkisi de dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal yapıların tarihsel gelişimini ve evrimini analiz eder |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyolojik teorileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak Türkiye'deki sosyal olayları değerlendirmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştirir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Eşitsizlik, sosyal hareketlilik ve sosyal dışlanma konuları dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal tabakalaşma sistemini ve bunun bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini inceler |
||
2) Sosyal yapı ile Türk toplumunun siyaset, ekonomi ve kültür gibi diğer yönleri arasındaki karşılıklı bağlantı anlayışını geliştirmek |
Hafta | Konu | ||
1) | Topluımsal Yapı ve Toplumsal Değişim | ||
2) | İktisadi Yapı | ||
3) | İktisadi Yapı | ||
4) | Siyasal Yaşam | ||
5) | Siyasal Yaşam | ||
6) | Toplumsal Cinsiyet | ||
7) | Toplumsal Cinsiyet | ||
8) | Ara sınav Haftası | ||
9) | Aile | ||
10) | Aile | ||
11) | Kentleşme | ||
12) | Toplumsal Sınıflar | ||
13) | Popüler Kültür | ||
14) | Popüler Kültür | ||
15) | Genel Değerlendirme | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Sosyal Hizmet bilimine ait temel kavram ve kuramları, tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||||||
2) Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
3) İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||||
4) Mevzuat, mesleki etik, ilke ve değerler bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
5) İnsani hizmet örgütlerinde ve kamuya ait kurumlarda sosyal hizmet alanını ilgilendiren yönetim ve yönetim süreçleri bilgilerine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
6) Sosyal hizmet uygulamalarında, sosyal inceleme, değerlendirme, planlama, özetleme vb. faaliyetlerde yazma, raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
7) Analiz ve sentez yapabilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
8) Sosyal hizmet uygulamalarında, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak müdahalesini bağımsız bir şekilde yürütür. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
9) Sosyal hizmet uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
10) Alanında öğrenme ile ilgili gereksinimlerini belirler ve bunları gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||
11) Uluslararası ortamda alanı ile ilgili kaynakları kullanabilecek yabancı dil bilgisi ile alanındaki değişim ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
12) Sosyal hizmet uygulamalarında profesyonelce gözlem ve mesleki görüşme yapma becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
13) Sosyal hizmet uygulamalarında birey, aile, grup, toplum ve kurumları bilgilendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
14) Sosyal hizmet uygulamaları sürecinde müracaatçı sistemleri ile etkili iletişim kurar ve iletişim araçlarını kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
15) Sosyal hizmet uygulamalarında, toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek proje ve etkinlikler organize eder ve bunları uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
16) Sosyal hizmetin değer temelini, etik ilke ve standartları anlayabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
17) Sosyal hizmet uygulamalarında, ilgili mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara göre sosyal adalet ve hak temelli bir yaklaşım ile karar verir ve hareket eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
18) Sosyal hizmetler uygulamalarında, sosyal politikaları hayata geçirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
19) Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarında sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisinin bilinci ile davranır. | 2 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 15 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | 14 | 42 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 156 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |