SOSYAL HIZMET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISF123 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Nezihe Gümüş |
Dersin Amacı: | Öğrencileri, alanda daha sonra yapacakları çalışmalara hazırlayacak temel sosyolojik kavramlar ve araştırma yöntemleri ile tanıştırmak. |
Dersin Hedefi: | Sosyoloji ile ilgili kuramsal bilgi edinme, toplumsal olaylar, kurumlar, ve olgular hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak ortaya çıkışı ve tarihsel gelişim süreci üzerinde bilgi sahibi olur.
Sosyolojik araştırma süreçlerinde kullanılan veri toplama ve analiz etme yöntemlerini tanımlar.
Toplumsal süreçleri organize eden ve toplumun fonksiyonlarını yerine getirmesine imkan veren yapının işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi toplumsal tabakalaşmanın farklı boyutları konusunda sosyolojik bilgi sahibi olur.
|
||
2) Okul sosyal hizmetinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir. |
||
3) Okul sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Toplumsal gruplar, eylem ve akımların farklı biçimleri ve söz konusu faktörlerin toplumsal dönüşüm üzerindeki etkilerini analiz eder.
Sosyoloji alanında edindiği bilgiler ile eleştirel bir yaklaşım sahibi olur.
Sosyoloji alanında edindiği bilgilerle etik değerlere uygun davranma bilinci kazanır.
|
||
2) Okulda yaşanan sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale becerilerini kazanır. |
||
3) Okul Uygulamasında İhtiyaç Duyulan Becerileri Öğrenir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sosyalleşme sürecinin bireyin kişilik gelişimi üzerindeki etkileri konusunda sosyolojik bir anlayış geliştirir.
Sosyoloji ile ilgili kuramsal bilgi edinerek, toplumsal olayları, kurumları, ve olguları sosyolojik bakış açısıyla analiz eder ve değerlendirir.
|
||
2) Okullarda Dışa Dönük Davranış Sorunlarının Tanımlar |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi | ||
2) | Sosyolojik bakış açısı; insanları ve toplumu incelemek, kuramlar ve kuramsal bakış açısı | ||
3) | Sosyolojinin kurucuları, sosyolojide kuramsal gelenekler, Sosyoloji ne işe yarar | ||
4) | Sosyolojik araştırma nasıl yapılır; Sosyoloji bilimsel midir? Araştırma süreci | ||
5) | Araştırma yöntemleri aracılığıyla sosyolojik cevaplar, Etnografya, karşılaştırmalı araştırma | ||
6) | Kuramlar ve bakış açıları; Pozitivizm ve toplumsal evrim, Karl Marx; kapitalist devrim | ||
7) | Emile Durkheim; toplumsal gerçeklik düzeyi, Max Weber; kapitalim ve din | ||
8) | Toplumsal yapı ve insan unsuru, uzlaşmaya karşı çatışma | ||
9) | Feminizm ve erkek akım sosyoloji | ||
10) | Tabakalaşma ve Toplumsal sınıf | ||
11) | Tabakalaşma ve Toplumsal sınıf | ||
12) | Toplumsal cinsiyet ve cinsellik | ||
13) | Irk, etnik kimlik ve göç | ||
14) | Genel Tekrar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
3 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Sosyal Hizmet bilimine ait temel kavram ve kuramları, tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
2) Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
4) Mevzuat, mesleki etik, ilke ve değerler bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
5) İnsani hizmet örgütlerinde ve kamuya ait kurumlarda sosyal hizmet alanını ilgilendiren yönetim ve yönetim süreçleri bilgilerine sahiptir | |||||||||||||||||||
6) Sosyal hizmet uygulamalarında, sosyal inceleme, değerlendirme, planlama, özetleme vb. faaliyetlerde yazma, raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
7) Analiz ve sentez yapabilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
8) Sosyal hizmet uygulamalarında, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak müdahalesini bağımsız bir şekilde yürütür. | |||||||||||||||||||
9) Sosyal hizmet uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
10) Alanında öğrenme ile ilgili gereksinimlerini belirler ve bunları gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||
11) Uluslararası ortamda alanı ile ilgili kaynakları kullanabilecek yabancı dil bilgisi ile alanındaki değişim ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
12) Sosyal hizmet uygulamalarında profesyonelce gözlem ve mesleki görüşme yapma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
13) Sosyal hizmet uygulamalarında birey, aile, grup, toplum ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
14) Sosyal hizmet uygulamaları sürecinde müracaatçı sistemleri ile etkili iletişim kurar ve iletişim araçlarını kullanır. | |||||||||||||||||||
15) Sosyal hizmet uygulamalarında, toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek proje ve etkinlikler organize eder ve bunları uygular. | |||||||||||||||||||
16) Sosyal hizmetin değer temelini, etik ilke ve standartları anlayabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
17) Sosyal hizmet uygulamalarında, ilgili mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara göre sosyal adalet ve hak temelli bir yaklaşım ile karar verir ve hareket eder. | |||||||||||||||||||
18) Sosyal hizmetler uygulamalarında, sosyal politikaları hayata geçirir. | |||||||||||||||||||
19) Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarında sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisinin bilinci ile davranır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 2 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 38 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 42 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 8 | 24 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 39 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 167 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |