|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çocuk ruh sağlığı tanımını açıklar.
Çocuk ruh sağlığı önemini açıklar.
Çocuk ruh sağlığı kavramının tarihsel gelişimini açıklar.
Çocuk ruh sağlığı üzerinde etkili faktörleri listeler ve açıklar.
|
2) Aile kavramını açıklar.
Aile tiplerini ve çocuk üzerindeki etkilerini açıklar.
Aile içi sağlıksız ilişkilerin çocuk üzerindeki etkilerini listeler.
|
3) Ana baba tutumlarını listeler.
Ruh sağlığı ve ana baba tutumları arasındaki ilişkiyi açıklar.
Sağlıklı ana baba tutumlarını ve özelliklerini açıklar.
Sağlıksız ana baba tutumları ve özelliklerini açıklar.
|
4) Anlıksal Yetersizlik DSM – 5 tanı ölçütlerini listeler
IQ skalasını hatırlar
Hafif – orta – ağır anlıksal yetersizlik özelliklerini listeler
Anlıksal yetersizlik risk etmenlerini açıklar.
Anlıksal yetersizlik ayırıcı ve eş tanıları listeler.
Tedavisinde kullanılan yöntemleri hatırlar.
|
5) Otizm ve ilişkili bozuklukları listeler.
Otizm DSM – 5 kriterlerini listeler.
Otizm etiyolojisi, epidemiyolojisini açıklar.
Otizm eştanı ve ayırıcı tanıları listeler.
Asperger bozukluğunu açıklar.
Çocukluğun Dezintegratif bozukluğunu / Heller Sendromu açıklar.
Rett sendromunu açıklar.
Tedavisinde kullanılan yöntemleri hatırlar.
|
6) Kekemelik DSM-5 kriterlerini listeler.
Kekemelik etiyoloji ve epidemiyolojisini açıklar.
Kekemelik eş tanı ve ayırıcı tanıları listeler.
Tedavisinde kullanılan yöntemleri hatırlar.
Özel Öğrenme Güçlüğü DSM-5 kriterlerini listeler.
Etiyoloji ve epidemiyolojisini açıklar.
Eş tanı ve ayırıcı tanıları listeler.
Tedavisinde kullanılan yöntemleri hatırlar.
|
7) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite DSM – 5 tanı kriterlerini listeler
DEHB etiyoloji ve epidemiyolojisini açıklar.
DEHB eş tanı ve ayırıcı tanıları listeler.
Tedavisinde kullanılan yöntemleri hatırlar.
|
8) Evlilik ve boşanma kavramlarını açıklar.
Boşanma nedenlerini listeler.
Boşanma nedenlerini analiz eder.
Boşanma sürecinde dikkat edilmesi gerekenleri analiz eder.
Boşanma sürecinde aileye verilecek danışmanlık becerilerini uygular.
|
9) Kardeş ilişki stillerini listeler.
Kardeş geçimsizliği kavramını açıklar.
Kardeş kıskançlığı kavramını ve nedenlerini açıklar.
Kardeş kıskançlığında etkili ana baba tutumlarını açıklar.
Kardeş kıskançlığı danışmanlığında etkili önerileri uygular.
|
10) Çocuklarda tuvalet alışkanlığı gelişimini açıklar.
Çocuklarda dışa atım bozukluklarını sıralar.
Çocuklarda enürezis bozukluğunu, etiyolojisini, epidemiyolojisini, alt tiplerini, eş tanıları, ayırıcı tanıları ve tedavilerini açıklar.
Çocuklarda enkoprezis bozukluğunu, etiyolojisini, epidemiyolojisini, alt tiplerini, eş tanıları, ayırıcı tanıları ve tedavilerini açıklar.
|
11) Davranış bozukluğu tanımını açıklar.
Davranış bozukluğu ve duygusal tepki ayrımını bilir.
Davranış bozukluklarının nedenlerini açıklar.
Çocuklarda korku – gece korkusu ve okul fobisi davranış bozukluklarının nedenleri ve çözüm yollarını listeler.
|
12) Çocuklarda normal gelişim sürecinde tırnak yeme, parmak emme ve yalan söyleme davranışlarını açıklar.
Patolojik tırnak emme, parmak emme, yalan söyleme davranışlarının nedenlerini ve çözüm yollarını listeler.
|
13) Çocuklarda mülkiyet kavramını açıklar.
Çocuklarda çalma davranışının sebeplerini açıklar.
Çocuklarda çalma davranışına yönelik tedavi yöntemleri ve önerileri listeler.
Çocukluk çağı mastürbasyon özelliklerini açıklar.
Çocukluk çağı mastürbasyonu nedenleri ve çözüm yollarını listeler.
Çocuklarda öfke ve saldırganlık davranışının nedenlerini açıklar.
Çocuklarda öfke ve saldırganlık davranışı ile ilgili çözüm ve tedavi önerilerini sıralar.
|
14) Depresyon bozukluklarını listeler.
Depresyon DSM-5 kriterlerini listeler.
Depresyonun çocuk ve ergenlerde klinik görünümünü yetişkinlerde depresyon görünümü ile karşılaştırır.
Tedavi yöntemlerini sıralar.
|
15) Obsesif ve kompülsif bozuklukları listeler.
OKB DSM-5 kriterlerini listeler.
OKB yetişkin ve çocuk klinik görünümleri arasındaki farkları karşılaştırır.
Tedavi yöntemlerini sıralar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi |
2) |
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığında Aile Yapısı ve Önemi |
3) |
Ana Baba Tutumları ve Ruh Sağlığı |
4) |
Anlıksal Yetersizlik |
5) |
Otizm ve İlişkili Bozukluklar |
6) |
Kekemelik - Özel Öğrenme Güçlüğü |
7) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu |
8) |
Boşanma ve Çocuk |
9) |
Kardeş İlişkileri ve Çocuk |
10) |
Enürezis ve Enkoprezis Bozuklukları |
11) |
Çocuk ve Ergenlerde Görülen Obsessif Kompulsif Bozukluk |
11) |
Davranım Bozuklukları I |
12) |
Davranım Bozuklukları II |
13) |
Davranım Bozuklukları III |
14) |
Çocuklarda Depresyon |
15) |
Çocuklarda Obsesif Kompülsif Bozukluklar |
Diğer Kaynaklar: |
1. APA (2014). DSM – 5 Tanı Ölçütleri El Kitabı. Kekimler Yayın Birliği, Ankara.
2. Çöpür, M. (2019). Çocuk Ruh Sağlığı. Nobel Yayınları, Ankara.
3. Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Nobel Yayınları, Ankara
4. Özel Özcan, Ö. (2019). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. İnönü Üniversitesi Yayınları (Genişletilmiş İkinci Baskı), Malatya.
5. Başal, H.A. (2021). Çocuk Ruh Sağlığı. Ekin Yayınları, Bursa.
6. Arkar, H. (2020). Çocukluk Çağı Ruhsal Bozukluklar ve Bilişsel Davranışçı Terapiler. Nobel Yayınları, Ankara.
7. Yavuzer, H. (2018). Çocuğu Tanımak ve Anlamak. Remzi Kitabevi, İstanbul.
8. Yavuzer, H. (2015) Gençleri Anlamak. Remzi Kitabevi, İstanbul.
9. Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Vance L. Austin Daniel T. Sciarra
10. Çocuk ve Ergende Ruh Sağlığı, Rasim Bakırcıoğlu, Anı Yayıncılık, 2010 |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|