EBELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE206 | ||||||||
Ders İsmi: | Ebelikte İç Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Nermin Olgun |
Dersin Amacı: | İç hastalıkları alanında teorik ve uygulama becerisi kazandırarak bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla birey ve aileye bakım verme ve bu alanda eğitim ve danışmanlık verebilme bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | 1. İç hastalıkları sorunu olan bireyin mevcut ve olası sorunlarını tanımlayabilme 2. Bu derste kazandığı teorik bilgilerle diğer derslerde kazanmış olduğu bilgileri sentez edebilme 3. Temel yaşam gereksinimleri ve bütüncül görüş doğrultusunda hasta bireylere bakım verebilme 4. Bakımını yerine getirirken sorun çözme yaklaşımını benimseme 5. Sağlıklı/Hasta birey, aile, toplum ve sağlık ekibinin tüm üyeleriyle etkili iletişim kurması |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1) İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklayabilmesi
2) Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlayabilmesi
3) Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin hemşirelik bakımını açıklayabilmesi
4) Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat edebilmesi
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1)Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları belirleyebilmesi, planlayabilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesi (Hemşirelik süreci adımlarını kullanma)
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) "1. İç hastalıklarının etyolojisi ve risk faktörlerini açıklar
2. İçhastalıklarının belirti ve bulgularını ayırt eder
3. İç hastalıkları ile ilgili tanı testlerini ve laboratuvar bulgularını yorumlar
4. İç hastalıklarına yönelik tedavi planını uygular
5. İç hastalıkları sorunu olan birey ve ailesine, bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla, hemşirelik sürecini kullanarak veri toplar, bakım verir ve bakımın sonuçlarını değerlendirir
6. İç hastalıkları hemşireliği alanındaki teorik ve uygulamalı bilgisini kullanarak birey ve aileye eğitim ve danışmanlık yapar
7. İç hastalıkları hemşireliğine yönelik rollerini yerine getirirken etkili iletişim yöntemlerini kullanarak sağlık ekibi ile işbirliği yapar"
|
Hafta | Konu | ||
1) | Temel Kavramlar | ||
2) | Sağlık Değerlendirilmesi- Öykü alma-Baştan ayağa değerlendirme | ||
3) | Sıvı- Elektrolit Dengesi Ve Dengesizlikleri | ||
4) | Asit-Baz Dengesi Ve Dengesizliklerinde bakım | ||
5) | Kan Hastalıkları Ve Bakımı | ||
6) | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Ve Bakımı | ||
7) | Karaciğer Hastalıklarında Bakım | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Solunum Sistemi Hastalıklarında Bakım | ||
10) | Kalp Hastalıklarında Bakım | ||
11) | Endokrin Sistem Hastalıklarında Bakım | ||
12) | Gebelik Dönemi ve Diyabet | ||
13) | Böbrek Hastalıklarında Bakım | ||
14) | Sinir Sistemi Hastalıklarında Bakım | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 2 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 39 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 13 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | 13 | 13 |
Modül Grup Çalışması | 13 | 13 |
Beyin Fırtınası | 13 | 13 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 13 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 13 | 13 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 13 | 13 |
Proje Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 12 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 12 | 12 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 183 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |