EBELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE 111
Ders İsmi: Araştırma Sunum ve Teknikleri
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Reyhan Başaran

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırma yöntemi, araştırma ve sunum teknikleri ile ilgili öğrencilerin araştırma süreçlerinde kullanabilecekleri yöntem ve teknikler hakkında temel bilgi vermek.
Dersin Hedefi: Bilimsel araştırma yöntemi, araştırma ve sunum teknikleri ile ilgili temel bilgileri kavramak; araştırma sürecinde temel kavramlar, araştırma problemi, araştırma modeli, literatür tarama, veri analizi, araştırmanın raporlanması ve sunulması konusunda bilgi ve beceri kazanmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilimsel araştırma sürecini anlar, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları ve bilimsel yaklaşımın temelini açıklar, araştırma ve sunum tekniklerini bilir, bilimsel araştırmada etik konusunu kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Araştırma sürecini planlar, literatür taraması yapar, araştırma raporunu hazırlar ve sunum olarak tasarlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri ile ilgili genel kurallara ve etik ilkelere uyarak, sorumluluk ve özen gösterir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş, dersin işlenme biçimi hakkında bilgilendirme, bilimsel araştırma nedir, nasıl yapılır?
2) Bilimsel araştırma yöntemleri ve temel kavramlar, bilimsel yaklaşımın esaslarının değerlendirilmesi
3) Bilimsel yöntem, metodoloji ve unsurlarının öğrenilmesi
4) Araştırma yaklaşımları ve yöntemlerinin sınıflandırılması, araştırma planı hazırlanması
5) Araştırma modeli, hipotezler, araştırma evreni ve örneklem kavramları
6) Literatür tarama, veri tabanlarında araştırma yapılmasının gösterilmesi
7) Veri kaynakları, veri toplama yöntem ve analizi
8) Elde edilen veriler nasıl sınıflandırılır? Bulguların yorumlanması ve taslak metin oluşturulması
9) Araştırma raporu nasıl yazılır? Genel yazım kuralları ve kriterleri, biçimsel yapı
10) Akademik metinlerde nasıl referans gösterilir? Metin aktarma ve doğru kaynak gösterme nasıl yapılır?
11) Etik kavramı, bilimsel araştırmada etik ilkeler
12) Bilimsel rapor, araştırma, proje, makale, tez biçimsel yapı ve teknik kuralları
13) Araştırma raporu örnek ve uygulamalar
14) Sunum teknikleri örnek ve uygulamalar
Diğer Kaynaklar: 1. Saldamlı, Asım. Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık, 2019.
2. Gliner, Jeffrey A., George A. Morgan ve Nancy L. Leech . Uygulamada Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.
3. Sümbüloğlu, Vildan, ve Kadir Sümbüloğlu. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Hatiboğlu Yayınları, 2016.
4. Aziz, Aysel. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgiye sahiptir
2) Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgiye sahiptir
3) Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgiye sahiptir.
4) Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır
5) Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
6) Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. 1
7) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar. 1 1
8) Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır 1 1 1
9) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir.
10) Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar.
11) Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır.
12) Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar
13) Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular. 1
14) Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 12 24
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 96
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3