DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS 317
Ders İsmi: Protetik Diş Tedavisi -III
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 6 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Sinem Ok Tokaç

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adeziv protetik restorasyonların (inley, onley, laminat vener) ve aşırı madde kayıplı dişlerin (post-core) laboratuvar prosedürlerini bilmek
Dersin Hedefi: Sabit protetik diş tedavisinde biyomimetik yaklaşımı kavrayabilme, konservatif restorasyonlar planlayabilme ve uygulayabilme
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Adeziv protezlerin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Adeziv protezlerin sınıflandırılması, endikasyonları, kontraendikasyonalarını açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Adeziv preparasyon tekniklerini uygular.
  2) Adeziv restorasyonların ölçü, modellerin artikülatöre taşınması, mum modelaj gibi laboratuvar aşamalarını uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bağımsız çalışabilir, sorumluluk alır.
  2) Çalışkan, üretken ve sorgulayan kişilik sahibi olur.
  3) Preklinik safhasında almış olduğu adeziv restorasyonların yapım aşamaları hakkındaki bilgi ve becerileri sayesinde meslek hayatlarında diş protez teknikerlliği uygulamalarında karşılaşabilcekleri sorunları çözer.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) TEORİK:Adeziv protetik diş tedavisine giriş, sınıflandırma, planlama UYGULAMA:Tanı modeli hazırlama ve artikülatöre alma
2) TEORİK: Preparasyon teknikleri I (Inley Onley) UYGULAMA:Fantomda inley ve onley preparasyonu
3) TEORİK:Preparasyon teknikleri II (Post-core) UYGULAMA:Post core preaparasyonu
4) TEORİK:Preparasyon teknikleri III (Laminat vener) UYGULAMA:Mock up
5) TEORİK:Adeziv protezlerde geçici restorasyon yapımı UYGULAMA:Laminat vener preparasyonu
6) TEORİK:Adeziv protezlerde ölçü yöntemleri UYGULAMA:Laminat venerde ölçü alımı ve geçici yapımı
7) TEORİK:Adeziv protezlerde laboratuvar işlemleri-dielı model hazırlığı UYGULAMA:Laminat vener laboratuar işlemleri
8) TEORİK:Seramik restorasyonlar UYGULAMA:Lamiant vener 2.nci vaka
9) TEORİK:Kompozit restorasyonlar UYGULAMA: Preparasyon
10) TEORİK:Klinik kontrol işlemleri UYGULAMA:Laboratuar işlemleri
11) TEORİK: Adeziv protezlerde oklüzyon kriterleri ve oklüzyon tipleri UYGULAMA:Simantasyon
12) TEORİK:Simantasyon UYGULAMA:Telafi ödevleri
13) TEORİK:Post operatif problemler ve kontrol UYGULAMA:Telafi ödevleri
14) TEORİK:Dönem sonu genel tekrar UYGULAMA: Telafi ödevleri
Diğer Kaynaklar: 1-Shillingburg, HT. (2012). Fundamentals of fixed prosthodontics 4 ED. United States: Quintessence Publishing Co, Inc.
2-Gürel, G. (2004). Porselen laminat venerler. İstanbul: Quintessence.
3-Rosenstiel, SF. Land, MF. Fujimoto, J. (2018). Güncel sabit protezler (S. Atsü ve MA. Kılıçarslan, çev) İstanbul: Palmiye.
4-Alothman, Y. Bamasoud, MS. (2018, Dec). The Success of Dental Veneers According To Preparation Design and Material Type. Open Access Maced J Med Sci, 6 (12), 2402-2408.
5-Murdoch-Kinch, CA. McLean, ME. (2003, Jan). Minimally invasive dentistry. J Am Dent Assoc, 134(1), 87-95.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

1

2

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir.
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir.
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir.
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular.
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir.
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular.
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir.
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır.
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir.
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir.
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama 14 84
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 4
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 4
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 148
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4