Ders Kodu: |
DIS 311 |
Ders İsmi: |
Preklinik-P.O.P (Periondontoloji-Ortodonti-Pedodonti) |
Ders Yarıyılı: |
5. Yarıyıl /
Güz
|
Ders Kredileri: |
Teorik |
Pratik |
Kredi |
AKTS |
2 |
6 |
5 |
4 |
|
Öğretim Dili: |
TR |
Ders Koşulu: |
Yok |
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: |
Hayır |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
TYYÇ:6. Düzey |
QF-EHEA:1. Düzey |
EQF-LLL:6. Düzey |
|
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Ayşe Cansu Başeğmez (Periodontoloji), Dr. Öğr. Üyesi Emre Cantürk Ural (Periodontoloji), Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Kasnak, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Altın, Prof. Dr. Sibel Biren (Ortodonti), Dr. Öğr. Üyesi Merve Kurnaz, Doç. Dr. Feyza Eraydın, Prof. Dr. Özgür Önder Kuşçu, Dr. Öğr. Üyesi Batın Ilgıt Sezgin (Pedodonti) |
Dersin Yardımcıları: |
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Periodontal dokuları ve hastalıklarını bilir. (Periodontoloji)
|
2) Periodontal dokuların muayenesi sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini sıralar. (Periodontoloji)
|
3) Mikrobiyal dental plak ve diş taşlarının gelişimi, yapısı ve lokalizasyonlarını açıklar. (Periodontoloji)
|
4) Ortodonti ve ortodontik tedavi kavramlarını açıklar. (Ortodonti)
|
5) Büyüme ve gelişimi ile birlikte yüzün oluşumunu açıklar.(Ortodonti)
|
6) Süt ve sürekli dişlerin morfolojisini ve aralarındaki farkları açıklar. (Pedodonti)
|
7) Süt ve sürekli dişlerin kavite prensiplerini sıralar (Pedodonti)
|
8) Süt dişlerinde amputasyon tedavisi basamaklarını sıralar. (Pedodonti)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Periodontal hastalıkları teşhiş eder. (Periodontoloji)
|
2) Hastalara oral hijyen uygulamalarını modeller üzerinde gösterir. (Periodontoloji)
|
3) Periodontal indeksleri kullanmayı bilir. (Periodontoloji)
|
4) Hastaların anomalileri hakkında teşhis koyar. (Ortodonti)
|
5) Birinci derece tel bükümlerini yapar.(Ortodonti)
|
6) El-bilek röntgenini yorumlar. (Ortodonti)
|
7) Süt ve sürekli dişler üzerinde koruyucu uygulamaları gerçekleştirir. (Pedodonti)
|
8) Süt dişlerinde amputasyon tedavisini gerçekleştirir. (Pedodonti)
|
9) Çocuk hastaların restoratif tedavisinde kavite prensiplerini uygular. (Pedodonti)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Periodontal hastalığı bulunan bireylere ilişkin gözlem, teşhis, tedavi gibi kavramların temelini özümser ve meslek hayatının ileri dönemlerinde bu temel bilgileri kullanır. (Peridontoloji)
|
2) Ortodontik anomalileri teşhis eder ve bağımsız çalışarak, tedavi edici apareyleri hazırlar. (Ortodonti)
|
3) Çocuk hastalarla ilgili süt dişlerinin morfolojisi, amputasyon tedavisi, koruyucu diş hekimliği uygulamaları gibi kavramların temelini özümser ve meslek hayatının ileri dönemlerinde bu temel bilgileri kullanır. (Pedodonti)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Periodontal dokulara genel bakış: Dişeti, Periodontal ligament, Sement ve Alveol Kemiği tanımlamaları. Dentogingival birleşim ve dentogingival ünitenin koruyucu mekanizmalarına genel bakış. (Teorik). Periodontal tedavi sırasında klinik düzeni ve işleyişinin tanıtılması. Periodontal anamnez: Periodontal muayene ve kayıtlar. Sistemik anamnez: Periodontal hastalık ve tedaviyle ilişkili olabilecek sistemik hastalıklar ve ilaç kullanımlarının değerlendirilmesi. (Uygulama)-(Periodontoloji) |
2) |
Periodontal hastalığın sınıflama ve epidemiyolojisi. Periodontal hastalığın etiyolojisi. Periodontal hastalık etiyolojisinde predispozan faktörler. (Teorik). Periodontal indekslerin tanıtılması ve uygulanması. Periodontal sondalama derinliği ölçümü. Periodontal hastalık tanısının klinik ve radyolojik olarak gerçekleştirilmesi. (Uygulama)-(Periodontoloji) |
3) |
Dişler üzerinde biriken eklentiler: Biofilm ve diştaşı tanımlamaları. (Teorik). Periodontal el ve sonik/ultrasonik aletlerin tanıtımı ve modeller üzerinde uygulanması. (Uygulama)-(Periodontoloji) |
4) |
Sağlıklı diş etinin özellikleri. Dişeti hastalıklarına giriş. Gingivitis tanısı ve klinik özellikleri. Periodontal hastalık patogenezine giriş. Gingivitis-periodontitis klinik farklarının tanımlanması. (Teorik). Modeller üzerinde diş yüzeyi temizliği ve oral hijyen eğitimi pratiği. (Uygulama)-(Periodontoloji) |
5) |
Cerrahi olmayan periodontal tedavi. Oral hijyen yöntemleri. Periodontal idame tedavisi. (Teorik). Modeller üzerinde kök yüzeyi temizliği ve periodontal idame tedavisi sırasında gerçekleştirilecek ölçümlerin uygulanması. (Uygulama)-(Periodontoloji) |
6) |
Ortodontinin tanımlanması, Ortodontinin büyüme ve gelişim ile ilgisi, Normal kavramının tanımlanması, Ortodontinin hedefi (Teorik). Bilgilendirme, penslerin tanıtımı ve tel düzleştirme, 1.düzen tel büküm çalışmaları (Kare).(Uygulama)-(Ortodonti) |
7) |
İnsan hayatında prenatal ve postnatal büyüme ve gelişim evreleri (Teorik). 1.düzen tel büküm çalışmaları (U bükümü), 1.düzen tel büküm çalışmaları (Üçgen) .(Uygulama)-(Ortodonti) |
8) |
Yüz İskeletinin Embriyonal Büyüme ve Gelişimi. İlkel Ağız Boşluğu Oluşumu İlkel Damağın Oluşumu İkincil Damağın Oluşumu. Dudak Damak Yarıkları (Teorik), 1.düzen tel büküm çalışmaları (L bükümü), 1.düzen tel büküm çalışmaları (T bükümü) .(Uygulama)-(Ortodonti) |
9) |
Kemik Oluşumu (kemikleşme, ossification). İntramembranöz Kemikleşme Endokondral Kemikleşme Kemikleşme Merkezleri, Kemik Büyümesi Kemik Büyüme Merkezleri Kemik Büyüme yerleri, Kemik Büyüme Yerleri Periosteum ve Endosteum Suturalar Periodontal Membran Processus Alveolaris, 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks), 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks,U bükümü) .(Uygulama)-(Ortodonti) |
10) |
Kemik Büyüme ve Gelişim Mekanizmaları "V" Harfi Prensibi Yeniden Biçimlenme (remodelling) Kemik İçinde Yer Değiştirme (relocation) Kemiğin Bütünüyle Yer Değiştirmesi(translation veya deplacement), El-bilek röntgeninin yorumlanması Büyüme gelişim safhaları (Teorik), 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks, L bükümü), 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks, T bükümü) .(Uygulama)-(Ortodonti) |
11) |
Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi. Fissür örtücü uygulaması. (Teorik-Uygulama)-(Pedodonti) |
12) |
Fissür örtücü uygulaması. Yerel fluor uygulaması (Teorik-Uygulama)-(Pedodonti) |
13) |
Süt ve sürekli dişlerde kavite hazırlığı yapılması (Sınıf I, II, III) (Teorik-Uygulama)-(Pedodonti) |
14) |
Süt ve sürekli dişlerde kavite hazırlığı yapılması (Sınıf IV, V) (Teorik-Uygulama)-(Pedodonti) |
Diğer Kaynaklar: |
** Ortodontik kavramlar ve stratejiler . Linden, Frans P. G. M. van der.Quintessence Yayıncılık,2010.
** Çağdaş ortodonti.Erverdi, Nejat.Quintessence Yayıncılık,2017. ***Çocuk dişhekimliğinde klinik yaklaşım / Pediatric dentistry : a clinical approach. Koch, Göran. Poulsen, Sven. Aren, Gamze. İlhan, Banu. Medya Yayın Grubu. [2012].
** Textbook of pediatric dentistry. Jaype. 2019
** McDonald and Avery's dentistry for the child and adolescent . Dean, Jeffrey A. Elsevier. 2016.
** Pediatric dentistry : infancy through adolescence. Nowak, Arthur J. Elsevier. 2019.
** Dişlerim ve ben : çocuklar için koruyucu diş hekimliği rehberi. Beceren, Aycan Özgün. Quintessence Yayınları. 2015.
** Periodontoloji ve implantoloji. Quintessence Publishing. 2018, |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|