İLK VE ACIL YARDIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ATA102 | ||||||||
Ders İsmi: | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Pınar Tuna |
Dersin Amacı: | Türk İnkılabı ve inkılabın temel ilkeleri ile Atatürk dönemi siyasi gelişmeleri kavramak. |
Dersin Hedefi: | Türk İnkılap hareketleri ile inkılabın temel ilkelerini açıklayabilmek ve Atatürk dönemi iç ve dış siyasi gelişmelerini kavrayabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal, hukuk, eğitim, kültür ve toplumsal alandaki inkılapları açıklar. |
||
2) Atatürk dönemi siyasi gelişmeleri irdeler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1923-1939 yıllarındaki ekonomik gelişmeleri kavrar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk İnkılabını ve inkılap hareketlerinin önemini analiz eder. |
||
2) 1923-1939 yıllarındaki Türkiye'nin dış politikasını açıklar. |
||
3) Türk İnkılabının temel ilkelerini sıralar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Türk İnkılabının Nitelik ve Hedefleri ile Siyasal Alanda Yapılan İnkılaplar | ||
2) | Hukuk İnkılabı | ||
3) | Eğitim Alanındaki İnkılaplar | ||
4) | Kültür Alanındaki İnkılaplar | ||
5) | Toplumsal Alandaki Düzenlemeler | ||
6) | Ekonomik Alandaki Gelişmeler: Türkiye İktisat Kongresi ve Lozan Barış Antlaşması'nın Önemi | ||
7) | Tarım, Sanayi, Ticaret ve Ulaşım Sektörlerindeki Gelişmeler | ||
8) | Devletçilik Dönemi Türkiye Ekonomisi | ||
9) | Cumhuriyet Döneminde İlk Siyasi Partiler ve Yaşanan Siyasi Gelişmeler | ||
10) | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ile Serbest Cumhuriyet Fırkası'nın Türk Siyasi Hayatındaki Etkileri | ||
11) | 1923-1932 Döneminde Türkiye'nin Dış Politikası | ||
12) | 1932-1939 Döneminde Türkiye'nin Dış Politikası | ||
13) | Türk İnkılabının Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | ||
14) | Türk İnkılabının Temel İlkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
6 |
2 |
4 |
3 |
||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) İlk ve Acil Yardım alanı için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili temel düzeydeki verilerin toplanması, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip, sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) Türkçe dil bilgisi ve yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Alan Dışı veya Alan İçi Seçmeli Dersler aracılığıyla, mesleki ve kişisel gelişime katkı sağlayacak bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) İlk ve Acil Yardım alanı için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
10) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, çözüm önerisi sunar, çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanımlar ve talimatlara uygun biçimde etkili bir şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Türkçe dil bilgisi ve yabancı dili kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Alan Dışı veya Alan İçi Seçmeli Dersler aracılığıyla, mesleki ve kişisel gelişime katkı sağlayabilecek bilişsel düzeyde tartışma becerisini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bağımsız olarak yürütür veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Bir ekip üyesi, ekip içerisinde ekibin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir ve organize eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Alan Dışı veya Alan İçi Seçmeli Dersler aracılığıyla öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunar. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Türkçe dil bilgisini ve İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. Yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İlk ve Acil Yardım Laboratuvarının işleyişi için gerekli donanım ve sarf malzemelerini bilir ve etkin şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Disiplinler arası iş birliğinde çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 79 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |