AMELIYATHANE HIZMETLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA101
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Pınar Tuna

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Osmanlı Devleti'nin gerileme dönemi ile Millî Mücadele dönemi olaylarını kavramak.
Dersin Hedefi: Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabalarını kavrayabilmek ve Millî Mücadele dönemi askeri ve siyasi gelişmelerini açıklayabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Osmanlı Devleti'ndeki modernleşme çabalarını sıralar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Birinci Dünya Savaşı'nın neden ve sonuçlarını açıklar.
  2) Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışı ve sonrasında yaşanan gelişmeleri açıklar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Millî Mücadele dönemindeki siyasi ve askeri olayları analiz eder.
  2) Lozan Barış Antlaşması'nı ve antlaşmanın önemini kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Osmanlı Devleti'nin Gerileme Dönemi ve Modernleşme Çabaları
2) Tanzimat ve Birinci Meşrutiyet Dönemleri
3) İkinci Meşrutiyet Dönemi
4) Balkan Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı
5) Birinci Dünya Savaşı'nda Cephelerin Genişlemesi ve Mondros Ateşkes Antlaşması
6) Millî Mücadele Dönemi: İşgaller ve Türk Milletinin İşgallere Tepkisi
7) Havza ve Amasya Genelgeleri
8) Kongreler Dönemi
9) Amasya Görüşmeleri ve Son Osmanlı Mebusan Meclisi'nin Açılışı
10) Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı ve Sevr Barış Antlaşması
11) Millî Mücadelenin Askeri Yönü: Cephelerde Savaşlar
12) İnönü Savaşları ve Sakarya Meydan Savaşı
13) Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Antlaşması
14) Saltanatın Kaldırılması ve Lozan Barış Antlaşması
Diğer Kaynaklar: ** Gencer, A. İ., ve Özel, S. (2006). Türk İnkılâp Tarihi. 11. bs. İstanbul: Der Yayınları.
** Mango, A. (2004). Atatürk. Modern Türkiye'nin Kurucusu. Türkçesi: Füsun Doruker. 3. bs. İstanbul: Remzi Kitabevi.
** Turan, Ş. (1991). Türk Devrim Tarihi I. İmparatorluğun Çöküşünden Ulusal Direnişe. İstanbul: Bilgi Yayınları.
** Turan, Ş. (1998). Türk Devrim Tarihi II. Ulusal Direnişten Türkiye Cumhuriyeti'ne. İstanbul: Bilgi Yayınları.
** Yalçın, D. vd. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I. 13. bs. Ankara: AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Ameliyat öncesi ameliyat masasını ve aletlerini hazırlar
2) Ameliyat sırasında ameliyat ekibine yardımcı olur
3) Ameliyat sonrasında kullanılan aletlerin sterilizasyonunu (mikroptan arındırma) yaparak muhafazasını sağlar.
4) Ameliyathanedeki bütün cihaz ve aletlerin bakımını, temizliğini, muhafazasını ve tedarik edilmesini sağlar.
5) Ameliyathane sterilizasyonunun korunmasını sağlar.
6) Modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip uygulamalar için mesleki ortam da etkin olarak kullanır.
7) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar.
8) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda hızlı ve doğru karar verir
10) Olağan ve olağan dışı durumlarda sorumluluk alır
11) Kişisel ve çevresel güvenlik sağlamada yetkindir.
12) Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahiptir.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir.
15) Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirir.
16) Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
18) Tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.
20) Hastalara haklarına uyar ve meslektaşları ile hastalara etik kurallar çerçevesinde yaklaşır ve davranır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 79
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2